Bidden in het Douchehok - Reisverslag uit Neubourheim, Duitsland van Gerrit en Maureen Hup - WaarBenJij.nu Bidden in het Douchehok - Reisverslag uit Neubourheim, Duitsland van Gerrit en Maureen Hup - WaarBenJij.nu

Bidden in het Douchehok

Blijf op de hoogte en volg Gerrit en Maureen

03 Mei 2014 | Duitsland, Neubourheim

Belfeld-Effeld. Vrijdag 2 Mei 2014. Ronald jarig! Duitsland 260 km

Bidden in het douchehok

Na een lange nacht met veel regen konden we vanmorgen toch nog heerlijk buiten ontbijten.
Alleen had ik wel een probleem, gisteren had ik (Maureen) al mijn kleren gewassen, en die had ik buiten gehangen. Er was dus niks droog!!
Er bleef niet anders over dan mijn driekwart fietsbroek aan te doen , en dat was heel erg koud!!! Temperatuur buiten 10 graden en wind.
Ik had een Joging broek achterop mijn fiets gebonden in de hoop dat die dan onderweg droog zou waaien.
Na 20 km fietsen kwamen we in Roermond en zagen daar een groot winkelcentrum met een Vrijbuiter en onze favoriete supermarkt, de AH. Ook was daar Piet Friet.
Gewinkeld bij de Vrijbuiter , een windschermpje gekocht voor het kooktoestel en nog wat carabines voor de tent
Bij AH ons dagelijkse koffie moment en gewified, en bij Piet Friet een grote zak frieten gegeten.
Ruim anderhalf uur later zaten we weer op de fiets , gelukkig was mijn Joggingbroek droog, anders was ik bevroren.
Op naar Duitsland, natuurlijk even verkeerd gefietst, maar gelukkig waren er behulpzame mensen die ons de weg wezen door een eindje voor ons uit te fietsen.
In Odilienberg kregen we een stempel bij de pastorie, leuke dorpjes en mooie paden hier.
Bij de laatste fietsenmaker voor de grens moet Evert Jan een nieuwe beugel kopen voor zijn stuurtas, die afgebroken was.
En toen waren we in Duitsland!!!!
Trots op ons, dat hebben we toch maar mooi gedaan!
Nog geen ongemakken , geen pijntjes, niets!
En we slapen nog steeds heerlijk op onze matjes en hebben een opperbest humeur.
In Effeld zochten we een camping op. We moesten wel even zoeken en wat praten, want de camping was nog geschlossen.
De eigenaar werd gebeld, en uiteindelijk mochten we er toch staan.
Het is een prachtige camping aan de Effelder Waldsee , alles nieuw!
We namen maar weer direct gebruik van het douchehok, we hingen al onze natte was op, zetten onze stoeltjes er neer en kookten ons potje eten. Bidden in het douchegebouw, dat doen niet veel mensen !
In ons tentje horen we het water van het meer en het gegak van de ganzen. Het tentdoek wappert zachtjes heen en weer, en ik lig lekker warm in mijn slaapzak.
Dat is pas genieten!!!

Gr. Maureen en Gerrit. En Evert Jan en Ans

  • 04 Mei 2014 - 00:35

    Hennie Rekers:

    Haha nee ik denk niet dat er veel mensen bidden en eten en hun kleren drogen in het douche gebouw!! Maar jullie doen het !! Echt ver zijn jullie al ons kikkerlandje uit!! Succes en nu vele droge dagen toegewenst met toch meer warmte!! Maar we zijn trots op jullie!! Ga zo door!! Liefs ons

  • 04 Mei 2014 - 07:03

    Inge:

    Haha, volgens mij zijn we daar bij Roermond en St. Odilienberg een paar maanden geleden ook verdwaald.....toen waren jullie spontaan in Duitsland aangekomen......gelukkig zijn jullie nu weer in Duitsland beland. Goeie reis verder.

  • 04 Mei 2014 - 08:16

    Tineke Van Der Vinne:

    Wat heerlijk jullie avonturen te lezen. Een hele goede reis verder!

  • 04 Mei 2014 - 21:59

    Ton En Trees Langeler:

    vandaag 4 mei wat leuk om jullie reisverhalen te lezen en alles wat jullie meemaken. denk inderdaad dat bidden in het douchehok niet vaak zal voorkomen, hoogstens als iemand onder een hele warme douche eerder een vloek zal zeggen.

    geniet morgen weer van alles en een goede reis verder.gr.T&T

  • 04 Mei 2014 - 21:59

    Arjan En Janny Den Boer:

    Dag fietsers,

    de afgelopen week heb ik bijna elke dag naar jullie gezocht op het internet, maar het lukte steeds niet. Nu heb ik het anders gedaan, en ziedaar. Wat schrijven jullie ontzettend leuk. Je zou zomaar zin krijgen om ook zoiets te doen......... Ik wist niet dat jullie met zijn vieren waren, maar het moet leuk zijn om op deze manier te starten. Heel veel plezier en goede reis. Nu ik weet hoe ik jullie moet vinden, ga ik zeker nog vaker kijken.
    Hartelijke groet,
    Arjan en Janny.

  • 04 Mei 2014 - 22:10

    Marsha:

    Zo goed op weg las ik al!
    Genieten geblazen en veel fiets plezier.
    Groetjes, Marsha

  • 04 Mei 2014 - 22:42

    Henk En Gerrie:

    Hoi fietsers.

    Het klinkt nat maar ja dat kan ook niet anders als jullie steeds in het toilet gebouw gaan zitten.
    Maar ondanks alle natte verhalen lees je ook veel plezier.
    Nu verder met z'n tweeën. Wij blijven jullie volgen. veel plezier.

  • 05 Mei 2014 - 09:30

    Bea:

    lekker bezig mensen, super leuk om te lezen en jullie te volgen op deze manier.heel veel plezier vooral.

  • 05 Mei 2014 - 14:13

    Aalt En Ali:

    hoi fietsers
    mooi dat jullie al zo ver zijn
    veel plezier
    het weer is hier ook prachtig
    groetjes ons

  • 05 Mei 2014 - 23:58

    Jan:

    Jullie zoeken het natte weer wel op. Hier moet ik de bloemetjes water geven. Stuur wat van die regen deze kant op, hebben een WIN WIN situatie. Suc6 bij de ooster buren en sterkte met de rest van de tocht.

  • 06 Mei 2014 - 19:51

    Astrid:

    Wat super dat het goed gaat, zelfs geen zadelpijn !
    En wat leuk dat jullie stempels krijgen onderweg, en zo dus jullie avontuur ook kunnen delen
    met de gevers.Leuke contact momenten zullen dat zijn.....
    Enne... bidden in het douchehok... dat heb ik nog nooit gedaan ;-)

    Grtz. Astrid.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Neubourheim

Gerrit en Maureen

Vanaf 28 april 2014 beginnen we aan onze fietstocht naar Rome. We proberen m.b.v. de beschreven Route van Reitsma ons doel te bereiken. We vertrekken vanuit Nunspeet en pakken de beschreven route op in de buurt van Nijmegen. We hebben geen strak fietsschema. Dagelijks fietsen we ongeveer 5 à 6 uur. Overnachten doen we zoveel mogelijk in onze tent op campings langs de route.

Actief sinds 16 Jan. 2014
Verslag gelezen: 689
Totaal aantal bezoekers 29956

Voorgaande reizen:

28 April 2014 - 28 Juni 2014

Fietstocht Rome

Landen bezocht: