TROTS OP ONS - Reisverslag uit Andernach, Duitsland van Gerrit en Maureen Hup - WaarBenJij.nu TROTS OP ONS - Reisverslag uit Andernach, Duitsland van Gerrit en Maureen Hup - WaarBenJij.nu

TROTS OP ONS

Door: Gerrit en Maureen

Blijf op de hoogte en volg Gerrit en Maureen

06 Mei 2014 | Duitsland, Andernach

Remagen. Maandag 5 mei. Dag 8. 425 km.

De pension mevrouw zorgde voor een stevig Duits ontbijt. Het was prima. Ze heeft er ook al een kleine tachtig jaar op geoefend. Boodschappen doen voor onderweg. Brood, veel drinken en fruit. Elke dag weer een hoop extra kilo's die we meesjouwen, want we eten als echte bouwvakkers. Fietsen kost best wel veel energie.
Het was maar goed dat we gisteravond wat eerder stop ten met fietsen, het was nogal een gezoek naar de route. Zaten we eindelijk een keer perfect op de route zoals in het boekje beschreven dan is er midden in de weilanden zomaar de brug weg. Ja, over anderhalf jaar is de nieuwe brug klaar. Dat is nou net even iets te lang wachten. Dus omgekeerd en het maar weer zelf uitgezocht.
Maar het is heerlijk fiets weer en we genieten vol op van de vergezichten, het koolzaad en de vele vlinders. Er zijn ook weer mensen die je spontaan de weg wijzen en een praatje komen maken als ze onze bepakte fietsen zien. Bij Euskirchen fietsen we langs de uitlopers van de Eifel, veel doet ons hier aan Körperich denken, leuke kleine plaatsjes. Dit keer laten we de Eifel lekker een flink eind aan onze rechterkant.
Het is een pittige tocht vandaag. We klimmen 375 meter, en zweten, puffen en hijgen maar we komen steeds weer boven op de bult. De afdaling naar Remagen was gaaf. Je bent zo weer beneden.Heel gemakkelijk, alleen maar flink in de remmen knijpen.
En daar is dan de Rijn. Het voelde als een cadeautje, zo mooi (lag ook aan het mooie weer natuurlijk). Er is een camping en toen we de tent hadden neergezet zijn we lekker op een terras aan de Rijn een biertje gaan drinken. Best wel vermoeiend want op een gegeven moment zat ik zo lekker uit te rusten in het zonnetje dat ik op het terras zat te knikkebollen. We hebben vandaag goed doorgefietst en ondanks alle klimmetjes waren we lekker op tijd op de camping.

WE ZIJN BEST TROTS OP ONS

Gr. Maureen en Gerrit

• 06 Mei 2014 - 14:26

Evert-Jan En Ans:

Wij zijn ook trots op jullie. Fijn om weer goede berichten te lezen, we zaten er al op te wachten ;)
    Al dwalende kom je vaak op verrassende mooie plekken, toch?!! Ga zo door en geniet van de mooie momenten. Succes met klimmen, het blijft toch zwaar met 20 kg extra verpakking.

• 06 Mei 2014 - 14:27

Henriët:

Nou jullie mogen inderdaad trots zijn, respect hoor.

Veel succes met de klimmetjes die ws steeds hoger worden.

Groetjes Henriët

• 06 Mei 2014 - 16:19

Marinus:

Fijn dat het allemaal zo goed gaat.Op naar de volgende halte.

• 06 Mei 2014 - 19:40

Hennie Rekers:

Nou wij zijn al super trots op jullie dan mogen jullie dat zelf ook wel zijn hoor!!
    En fijn dat het zulk mooi weer fietsweer is!
    Succes

• 06 Mei 2014 - 20:10

Astrid:

Hartstikke top, hoe jullie die klimmetjes aanpakken ! Ik vind het zo ontzettend leuk om te horen,het lijkt dat jullie steeds je grens een beetje aan het verleggen zijn met het klimmen en dat is nou precies wat we met de spinning trainingen ook gedaan hebben.
    Leuk dat jullie zoveel contact hebben onderweg met enthousiaste mensen.
    Een hele goede nachtrust en morgen weer een super dag toegewenst!

Grtz. Astrid.

• 06 Mei 2014 - 21:32

Jan En Gerrie:

Wat zijn we jaloers en trots op jullie,daar is de Bodensee niks bij.
    We genieten van jullie verhalen en ga zo door .
    Veel fietsplezier
    Groetjes van ons

• 06 Mei 2014 - 23:25

Ans En Evert-Jan:

Hey kanjers, ik, Evert-Jan, ben ook reuze trots op jullie. Ik voel mee met de "klimmetjes" die jullie maken, maar weet dat jullie het kunnen (desnoods lopend) :) Vind het jammer dat onze wegen moesten scheiden, maar ik moet toch ook weer wat gaan verdienen. Ben blij dat we weer nieuwe berichten mochten lezen en weten dat het allemaal goed gaat, want in gedachten ben ik nog bij jullie. Heel veel sterkte en succes voor de komende ritten. Groeten.

• 07 Mei 2014 - 12:06

Robbert:

Zo paps en mams!

Heel super stoer dat jullie nog steeds op de fiets zitten, ik dacht laat ik ook maar eens reageren;)..Ik lees natuurlijk wel alle berichten. en ziet eruit alsof jullie het fantastisch naar jullie zin hebben, hier gaat alles prima.

Maar zet hem op je komt steeds dichter bij het einddoel!!!

Gr. Robbert