The sound of silence - Reisverslag uit Deggenhausen, Duitsland van Gerrit en Maureen Hup - WaarBenJij.nu The sound of silence - Reisverslag uit Deggenhausen, Duitsland van Gerrit en Maureen Hup - WaarBenJij.nu

The sound of silence

Door: Gerrit en Maureen

Blijf op de hoogte en volg Gerrit en Maureen

16 Mei 2014 | Duitsland, Deggenhausen

Deggenhausen. Donderdag 15 mei 2014. Dag 18. 954 km. Hennie Rekers jarig

The sound of silence

Vannacht. .....weer regen!! De hele nacht! En koud! We ontbeten voor de eerste keer in ons tentje. Alles buiten kliedernat. Tussen de buiten door hebben we de tent afgebroken en om weer warm te worden hebben we in het Kaufhaus een kop koffie gedronken. Vandaag fietsen we in Oberschwaben. Het eerste stuk gaat langs de Donau. Lekker plat. Hierna gaat het toch weer omhoog, 310 meter en dat valt niet mee met onze stijve en stramme spieren. Het landschap veranderd niet zo veel. Heuvels, bossen,weiden en akkers. Het is stil en rustig overal. We komen bijna niemand tegen. Het is wel erg overzichtelijk, we zijn niemand kwijtgeraakt en er is niemand verdwaald vandaag. Ha ha. En dan komen we plotseling een andere Nederlander tegen die de andere kant op fietst. Vanuit Italië naar Nederland dus. Hij was over de Alpen gefietst en had een heuse sneeuwstorm gehad. Oeps....Hij vond dat wel spannend. Nou, wij hopen er niet op!!
Aan het eind van de middag zoeken we een Gasthof. Vannacht maar niet in de tent, het is erg koud.
In het Gasthof wacht ons een verrassing: we krijgen een enorm grote kamer met een aparte zithoek, aparte slaapkamer en een grote badkamer. Eigenlijk is het meer een appartement. De fietsen mogen in de schuur en de eigenares is erg vriendelijk.'sAvonds hebben we heerlijk gegeten in het restaurant
Genoeg voor een heel gezin, maar wij eten alles op. Zoals de baas van het Gasthof zei:
Goed eten en drinken is heel belangrijk! En daar zijn we het helemaal mee eens.

Gr. Maureen en Gerrit

• 16 Mei 2014 - 19:53

Marinus:

Mooi weer hier in Nederland.Genieten in de zon.Hopelijk zal het bij jullie ook wel beter worden.
    Dat fietst toch wel wat prettiger.Geniet van deze unieke reis,voor je het weet zijn jullie in Rome.

Groet van de fam Kroon.

• 16 Mei 2014 - 21:09

Hennie Rekers:

He fiets kanjers!!
    Wordt ik zomaar genoemd in jullie blog!! Was ook heel verbaasd dat jullie een kaart hadden gestuurd voor mijn verjaardag!! Bedankt er nog voor!!
    Wel fijn dat jullie als het zo koud is overnachten in een gasthof!! En super dat ze zo vriendelijk zijn!! Het is zo leuk om jullie te volgen en dan denk ik pffff wat een doorzetters en kanjers zijn het toch!! Toppie hoor ga zo door!!
    Heel veel succes de komende dagen en als jullie in de alpen zijn dan zijn die sneeuwstormen toch wel voorbij!!
    Groetjes van ons xx

• 16 Mei 2014 - 21:47

Henk En IJmie:

Hoi ploeteraars,

Hebben jullie ook sneeuwkettingen of winterbanden meegenomen?
    Wel spannend hoor om al die avonturen met jullie te mogen delen?
    Zo langzamerhand komen de Alpen in zicht. Jullie zijn al een flink
    eind op weg, de eerste 1000 km. zitten er bijna op.
    Inderdaad voldoende eten en drinken is zeer belangrijk, pas op
    voor de hongerklop.
    Heel veel succes samen, we blijven jullie volgen.

Liefs,

vrollebergjes.

• 16 Mei 2014 - 23:13

Tineke Van Der Vinne:

Goed idee ...die winterbanden! Zet 'um op!

• 17 Mei 2014 - 00:08

GERRIE:

Wat spannend, nat, leuk, zwaar maar ik denk vooral genieten.
    Ik heb net zitten genieten van al jullie verhalen.
    Gelijk hebben jullie dat je regelmatig een warme slaapplaats zoekt, hebben jullie wel verdiend naar zo'n dag fietsen.
    Nieuws van hier: evaluatie avond was leuk, er zijn wat bomen omgewaaid, het weekend mooi weer.
    Veel fiets plezier en tot de volgende keer.

groet Henk en Gerrie

• 18 Mei 2014 - 08:54

Klaas De Pelgrim:

Trek niet zo veel aan van verhalen van andere fietsers maakt je maar ongerust en het word meestal erger gemaakt dan het is .
    Maar nu komt wel het echte werk er aan .
    De Arlbergpas is schitterend moeten jullie echt doen op je gemak en niet met de trein gaan krijg je spijt van als je dat doet,
    Ook de Reschenpass is een belevenis.
    En jullie weten naar de klim komt altijd de beloning van de prachtige afdaling.
    Klaas

• 18 Mei 2014 - 13:22

Jos:

Vanaf nu heb je niks meer aan mijn "positieve" ervaringen.
    De reden dat ik de Benjaminse route volg is het reeds gefietst hebben tot Siegmarinen.
    Ik ben het helemaal met Klaas de Pelgrim eens: een verhaal wordt vaak wat spannender gemaakt. Het thuisfront moet wel blijven lezen.
    Jullie zijn heel goed bezig. Op naar de Arlberg- en de Reschenpass, maar dat duurt denk ik nog een paar dagen.
    Jos