Hoog Ortliebgehalte - Reisverslag uit Bregenz, Oostenrijk van Gerrit en Maureen Hup - WaarBenJij.nu Hoog Ortliebgehalte - Reisverslag uit Bregenz, Oostenrijk van Gerrit en Maureen Hup - WaarBenJij.nu

Hoog Ortliebgehalte

Door: Gerrit en Maureen

Blijf op de hoogte en volg Gerrit en Maureen

17 Mei 2014 | Oostenrijk, Bregenz

Bregenz. Vrijdag 16 mei 2014. Dag 19. 1020 km.

Hoog Ortliebgehalte.

Lekker ontbeten. De spieren zijn weer los. Het pension in Deggenhausen is goed bevallen. Helaas toen we wilden weg fietsen was ik m'n fietssleutel kwijt. Eigenlijk was ik hem al kwijt sinds gisteravond, maar ik ging er van uit dat hij niet op slot stond. En hij staat binnen in de garage , dus er was nog geen probleem. Nu wel. Alle tassen twee keer opnieuw leeggehaald. Geen sleutel. En we waren nergens geweest. Opeens wist ik het, gisteren bij aankomst heb ik de gastvrouw een handvol afval gegeven omweg te gooien. Terug het restaurant in en gevraagd waar de vuilnis is gebleven. Gelukkig lag alles nog precies zo in de afvalemmer als gisteravond.
En daar onder de plastic zak lag de fietssleutel. Oké dan, lekker op de fiets en de zon schijnt. We fietsen vandaag het laatste stuk Duitsland. Het fiets heerlijk vandaag, veel dalen en af en toe een klimmetje. Maar ja, die horen er vanaf nu gewoon bij. We maken ons niet meer druk over heuveltjes, hooguit zuchten we: daar heb je er weer één. Richting Bodensee, we komen langs veel hop plantages.
Langs de Bodensee wordt het druk. Een hoog Ortliebgehalte (het merk van onze fietstassen). We komen langs de bekende toeristen plaatsen en in Lindau zien we voor het eertst de Alpen goed. Prachtig uitzicht op de Alpen hebben we bij de haven van Lindau, en we zien sneeuw op de toppen.
We zijn onder de indruk en maken veel foto's. Hierna fietsen we door naar Bregenz (Oostenrijk) en het duurt even voor we een goede camping vinden. We vinden er een aan het Bodenmeer, niet te ver van het station van Bregenz.
We blijven hier 3 nachten, morgen ontmoeten we onze broer en schoonzus in St. Gallen en zondag is onze moeder jarig. Zij is ook in St. Gallen. Dus....... een paar dagen rust.
Maandag weer verder fietsen en dan de Alpen in!!!!!

Gr. Gerrit en Maureen

• 18 Mei 2014 - 17:35

Tineke Van Der Vinne:

Hallo Gerrit en Maureen, wat heerlijk een paar dagen rust. Kunnen de spieren weer herstellen. Zal wel heel speciaal zijn de familie in deze omgeving ( en na zo'n prestatie) te ontmoeten. Rust goed uit en ik kijk alweer uit naar het volgende verslag.
    Oh ja... die sleutel....hihihi...

• 18 Mei 2014 - 17:58

Astrid:

Wat geweldig dat jullie Duitsland door zijn !!! Dit vind ik al een hele prestatie ! Heerlijk om met de Alpen in het vooruitzicht eerst een paar dagen lekker te relaxen. Heel veel plezier met jullie familie aan de Bodensee !
    Groetjes ~ Astrid.

• 18 Mei 2014 - 18:35

Jan En Gerrie Wijnne:

Hallo Gerrit en Maureen.
    Wat geweldig al aan de Bodensee.
    Het roept herinneringen op waar ik nu om kan lachen.
    Hier was ik Jan enkele uren kwijt,wat een paniek.Jan zonder geld zonder pas ,
    zonder mobiel . Maar het is geweldig in Bregenz.
    Geniet en rust lekker uit en doe iedereen de groeten
    Veel plezier groeten van ons Jan en Gerrie

• 18 Mei 2014 - 19:28

Ton En Trees Langeler:

Ach wat een pech en maar zoeken naar zon stom ding als een fietssleutel maar zonder kom je niet weg.
    Gezellig een paar dagen rust en genieten van familie om je heen. Bodensee zijn wij ook geweest met de camper en dat roept ook weer herinneringen op.
    Geniet van Oostenrijk (ons vakantieland sinds 1994) en verder veel fietsplezier, groetjes Ton en Trees

• 18 Mei 2014 - 21:24

R En Wim:

Ja wel even glimlachen om die sleutel.
    Maar ja kan gebeuren. Mooi dat je familie nu evenin de buurt is.
    Geniet ervan. We vinden jullie nog steeds bikkels.
    We genieten met jullie mee.
    Veel succes op de volgende etappes.
    Liefs van ons.

• 18 Mei 2014 - 22:49

Inge:

Zoeken met het hoofd gaat nog steeds het beste. Gelukkig zat ie erin.
    Veel plezier met de familie en hopelijk hebben jullie net zulk heerlijk weer als hier.
    Relax-ze...liefs Inge

• 18 Mei 2014 - 22:52

Erna:

Hallo Gerrit en Maureen,

Ik heb wel bewondering voor jullie. Vanmiddag zijn Peter en ik naar het Beekhuizerzand gefietst. We moesten over de fietsbrug en ik vond dat best wel een klim. Petje af voor jullie hoor dat jullie al zo ver zijn gekomen en dat het zo goed gaat.
    Geniet van de paar dagen rust samen met jullie familie.
    Hebben jullie trouwens afgelopen week onze mail ontvangen met daarin vermeld dat we opa en oma zijn geworden? Johan en Henrieke hebben een zoon gekregen die zij Jonathan Peter (roepnaam Nathan) noemen.
    De hartelijke groeten van ons.

• 18 Mei 2014 - 23:49

Hennie Rekers:

Hoi lieve vrienden en bikkels!!
    Ohwww dat is me toch ook wat, de sleutel kwijt, moest wel even lachen. Zie jullie dan zo voor me op de kop in de vuilnis!! Haha!! Mooie omgeving zitten jullie nu, zijn wij ook geweest! Geniet van een paar dagen rust en van de fam! Gefeliciteerd met je moeder en schoonmoeder!
    En met veel plezier maandag weer verder!! Hopen gauw weer wat van jullie te lezen!!
    Zet em op! Liefs Tijmen en Hennie!!
    Wat een doorzetters zijn jullie, geeft denk ik wel een kik dat je nu 2 landen hebt doorgefietst!! Gaaf hoor.

• 19 Mei 2014 - 03:15

Jos:

Geniet van deze welverdiende rustdagen!

• 19 Mei 2014 - 20:41

'Buren' De Weerd:

Hallo Gerrit en Maureen,

Wij volgen jullie ook op de voet, vanachter de laptop! Haha! Wat ontzettend leuk, om te lezen, wat jullie zoal mee maken! Wat bijzonder, dat jullie al zover gekomen zijn!! Zeker wel genoten afgelopen weekend, van de familie en de bergen?! Hopelijk is het daar net zulk mooi weer als hier!
    Zet hem op, voor de laatste kilomeeeeeeeters!!

Hartelijke groet van jullie buren uit Nunspeet.

• 20 Mei 2014 - 21:44

Arjan En Janny:

we vinden het leuk om jullie te volgen. Volgens mij gaat het heel erg goed. Ik heb veel respect voor jullie onderneming en doorzettingsvermogen. Wij komen niet veel verder dan een fietstochtje van 35 km in het weekend. Maar ik moet wel zeggen dat dat ook genieten is. Nederland is een prachtig land en het is heerlijk lenteweer. Genieten jullie maar even van de rust. Er komen nog genoeg kilometers te gaan.

• 21 Mei 2014 - 20:14

Hans En Elly:

Hopelijk hebben jullie lekkere en gezellige rustdagen gehad. Nu de Alpen trotseren, petje af hoor. We blijvenjullie volgen, veel succes verder, groetjes Hans en Elly