Alleen nog een postzegel plakken - Reisverslag uit Feldkirch, Oostenrijk van Gerrit en Maureen Hup - WaarBenJij.nu Alleen nog een postzegel plakken - Reisverslag uit Feldkirch, Oostenrijk van Gerrit en Maureen Hup - WaarBenJij.nu

Alleen nog een postzegel plakken

Door: Maureen en Gerrit

Blijf op de hoogte en volg Gerrit en Maureen

20 Mei 2014 | Oostenrijk, Feldkirch

Feldkirch. Maandag 19 mei 2014. Dag 22. 1063 km.

Alleen nog een postzegel plakken.

Vandaag is het een stralende dag. Veel zon, blauwe lucht, af en toe een wolkje en lekker warm!
Voor het eerst sinds lange tijd kunnen we in de korte broek met shirtje en blote voeten in de sandalen fietsen. Heerlijk!
De route is prachtig vandaag. We gaan langzaam de Alpen in, vanuit de verte kijken de bergen ons aan. Op de toppen ligt sneeuw.
We fietsen langs de Rijn op de grens met Zwitserland en Oostenrijk.
Het is net of we door een ansichtkaart fietsen, zo mooi! De bergen rondom ons heen, mooie weiden met heel veel bloemen, het heldere water van de Rijn, de strak blauwe lucht, boven ons hoofd cirkelen buizerds en valken en dit alles wordt begeleid door het geluid van koeienbellen.
We genieten met volle teugen. De weg is - gelukkig- nog steeds plat. Wel waait er een föhn uit het zuiden, we moeten flink trappen.
Vroeg in de middag komen we bij een camping met een prachtig zwembad. Ook al was het water niet verwarmd, er moest wel even gezwommen worden. Hierna lekker opgewarmd in de zon. Loom wordt je hiervan.
Maar morgen gaat het echt gebeuren, dan gaan we richting Arlberg pas. We hebben besloten om dit in 2x te doen, het wordt behoorlijk klimmen en met onze bagage achterop maakt dat het extra zwaar, maar goed, dat is morgen pas.
Nu zitten we heerlijk voor ons tentje en tegenover ons speelt de plaatselijke voetbalvereniging een wedstrijd met wel 6 man publiek. Fanatiek zijn ze wel! We eten een zelf gebakken cakeje en drinken een heerlijk honingwijntje die we gisteren gekregen hebben van onze schoonzus Gerrie. Het smaakt goed, en wij kijken terug op een heerlijke dag.

Gr. Maureen en Gerrit

• 22 Mei 2014 - 17:39

Aafke:

Hoi Maureen en Gerrit!
    Leuk om te lezen dat het goed met jullie gaat en dat jullie genieten. Klinkt als een mooie omgeving, zijn jullie goed de bergen op gekomen?
    Groetjes aafke (van de natte avond aan het begin van jullie tocht in het gezellige huiskamertje)

Verslag uit: Oostenrijk, Feldkirch

Gerrit en Maureen

Vanaf 28 april 2014 beginnen we aan onze fietstocht naar Rome. We proberen m.b.v. de beschreven Route van Reitsma ons doel te bereiken. We vertrekken vanuit Nunspeet en pakken de beschreven route op in de buurt van Nijmegen. We hebben geen strak fietsschema. Dagelijks fietsen we ongeveer 5 à 6 uur. Overnachten doen we zoveel mogelijk in onze tent op campings langs de route.

Actief sinds 16 Jan. 2014