So kalt - Reisverslag uit Latsch, Italië van Gerrit en Maureen Hup - WaarBenJij.nu So kalt - Reisverslag uit Latsch, Italië van Gerrit en Maureen Hup - WaarBenJij.nu

So kalt

Door: Gerrit en Maureen

Blijf op de hoogte en volg Gerrit en Maureen

26 Mei 2014 | Italië, Latsch

Latsch ad Etsch. Zondag 25 mei 2014. Dag 28. 1290 km.

So kalt

Onder een stralende zon dalen we vandaag af richting Merano. Er loopt een mooi fietspad dat goed bewgwijzerd is, dus vandaag geen zoektocht welke weg of richting we op moeten gaan. Het is erg druk op het fietspad, zondag natuurlijk en mooi weer, dus veel toeristen, racefietsers en mensen zoals wij; met bepakking. We fietsen langs burchten en ruïnes, langs eeuwenoude dorpskerkjes en uitgestrekte appelboomgaarden die tegen de hellingen van de bergen liggen. We stoppen even in het stadje Glurns. Een oud stadje met een stadsmuur en poorten uit 1580. Het is de enige verdedigingsgordel van Tirol die in z'n geheel bewaard gebleven is. Mooi om te zien maar erg druk. We eten snel een frietje met een schnitzel en fietsen door. Zo maar onderweg komen we een appelfeest tegen. Mensen lopen in klederdracht en de plaatselijke harmonie blaast er vrolijk op los. Gezellige Tiroler muziek. Het klinkt allemaal erg leuk. We nemen nog even een appel mee en gaan weer verder.
Op onze camping wacht ons een verrassing. Een prachtig buitenzwembad en een iets kleiner binnenbad. Dat is lekker. We nemen snel een duik in het binnenbad want de temperatuur van het buitenbad is volgens de receptionist so kalt. (Duim en wijsvinger ongeveer 1 cm van elkaar af).

Gr. Gerrit en Maureen

• 29 Mei 2014 - 04:45

Hennie Rekers:

Jaaaa dat is wel erg koud!!! Haha

Verslag uit: Italië, Latsch

Gerrit en Maureen

Vanaf 28 april 2014 beginnen we aan onze fietstocht naar Rome. We proberen m.b.v. de beschreven Route van Reitsma ons doel te bereiken. We vertrekken vanuit Nunspeet en pakken de beschreven route op in de buurt van Nijmegen. We hebben geen strak fietsschema. Dagelijks fietsen we ongeveer 5 à 6 uur. Overnachten doen we zoveel mogelijk in onze tent op campings langs de route.

Actief sinds 16 Jan. 2014