Verzopen katjes - Reisverslag uit Meran, Italië van Gerrit en Maureen Hup - WaarBenJij.nu Verzopen katjes - Reisverslag uit Meran, Italië van Gerrit en Maureen Hup - WaarBenJij.nu

Verzopen katjes

Door: Gerrit en Maureen

Blijf op de hoogte en volg Gerrit en Maureen

27 Mei 2014 | Italië, Meran

Merano. Maandag 26 mei 2014. Dag 29. 1315 km

Verzopen katjes

Precies vandaag zijn we 4 weken onderweg. De tijd gaat wel erg snel en we schieten lekker op. Het fietsen en kamperen verveelt ons nog niet. Vandaag willen we naar Merano fietsen en er dan een dagje blijven. Het is een mooie stad die we graag willen bekijken.
We worden wakker van.......... regen. Eerst klinkt het nog wel even leuk zo zachtjes op het tentdoek maar na een paar uur gaat het vervelen. We wachten de ochtend af, maar het blijft maar regenen. Dat is wel balen.
Toch de tent maar ingepakt en weggefietst in de regen. Al met al weegt onze bagage door al dat water zeker 3 kilo meer.
Fietsen in de regen is echt niet leuk. Regenkleding aan, je bril slaat dicht en je ziet niks van de omgeving. Alles is grijs en nat en wolkerig. Bah.
Gelukkig is het maar een paar uurtjes fietsen, toch zijn we helemaal verzopen. We besluiten om maar niet te gaan kamperen maar het blijkt niet eenvoudig om een redelijk betaalbaar pension te vinden. We konden ergens terecht voor 220 euro. Maar dan kregen we wel de rode kamer. We hebben maar niet gevraagd of het inclusief ontbijt was. Uiteindelijk net buiten het centrum een leuk gasthof gevonden. We hangen onze natte zooi op, overal hangt het. Onze kamer lijkt net een washok.
Dan gaan we de stad in, op zoek naar een leesbril . De ene is gebroken (Maureen) en de andere is ergens blijven liggen (Gerrit). Erg onhandig om b.v. een menukaart te lezen. Helaas, nu heb ik een goeie bril maar is de menukaart in het Italiaans geschreven en kan ik het wel lezen maar weet niet wat er staat.;)
Merano is werkelijk een mooie stad. We bekijken de Dom (1470). Het valt op dat deze er wat sober uitziet maar niettemin is het mooi om te zien. We krijgen ook weer een stempel in ons pelgrimspaspoort. Hierna lopen we wat door de stad en over de boulevard langs de Passer. Op de boulevard staan al een paar palmbomen en daar wil ik wel mee op de foto!
Het begint er al echt Italiaans uit te zien. Alles is hier nog wel in twee talen. Duits en Italiaans.
Ondertussen is het droog geworden (jippie) en we zoeken maar eens een terras op, waar we een drankje drinken dat bijna iedereen op dit terras drinkt. Het ziet er ranja achtig uit (oranje) maar smaakt goed. Lekker winkels gekeken, veel mooie en dure kledingzaken, maar we kopen niets, alleen kijken. Schoenen van rond de 300 euro, enz.
Aan het eind van de avond eten we nog een broodje Döner bij de Turk. Onze fietsen slapen vannacht in het verwarmingshok van het Gasthof.

Gr. Maureen en Gerrit

Verslag uit: Italië, Meran

Gerrit en Maureen

Vanaf 28 april 2014 beginnen we aan onze fietstocht naar Rome. We proberen m.b.v. de beschreven Route van Reitsma ons doel te bereiken. We vertrekken vanuit Nunspeet en pakken de beschreven route op in de buurt van Nijmegen. We hebben geen strak fietsschema. Dagelijks fietsen we ongeveer 5 à 6 uur. Overnachten doen we zoveel mogelijk in onze tent op campings langs de route.

Actief sinds 16 Jan. 2014