Dorstig weer - Reisverslag uit Buonconvento, Italië van Gerrit en Maureen Hup - WaarBenJij.nu Dorstig weer - Reisverslag uit Buonconvento, Italië van Gerrit en Maureen Hup - WaarBenJij.nu

Dorstig weer

Door: Maureen en Gerrit

Blijf op de hoogte en volg Gerrit en Maureen

11 Juni 2014 | Italië, Buonconvento

Buonconvento. Woensdag 11 juni 2014. Dag 45. 1985 km.

Dorstig weer

Vanmorgen waren we weer vroeg op, want het wordt weer een warme dag. De route die voor vandaag in het boekje staat is vrij kort, 23 km. De route die daarna komt is weer langer 62 km, daarom delen we de route in tweeën, alleen houdt dat in, dat we dan voor vannacht geen camping hebben.
We fietsen over de drukke wegen door Siena heen. Goed opletten dus en we zijn erg blij als we Siena uit zijn en op een mooie weg komen. Een nadeel alleen is dat die weg direct stijgt, maar je kunt niet alles hebben.

De omgeving verandert. De heuvels zijn minder hoog ( helaas merken we daar met fietsen niks van) en er komt meer landbouw met akkers en halmgrassen. We fietsen door een landschap met graanvelden, wijngaarden en olijfbomen. In de verte op de heuvels staan mooie grote Toscaanse villa' s
In een dorpje onderweg bestel ik in een ieniemini barretje in het Italiaans 2 cappuchino en 2 broodjes ham. Dat heb ik hier al geleerd. Heerlijke ham hebben ze hier. We zweten ons weer de weg naar boven en beneden en rond de middag komen we aan in Buonconvento. We eten op het terras een bordje spaghetti en overleggen wat we gaan doen. Toch maar onderdak zoeken voor vannacht of nog 15 km verderop fietsen.
We gaan onderdak zoeken, want we moeten nog zeker 15 km klimmen tot het volgende dorp. Het is erg heet en we zijn ook door onze water voorraad heen. Vanmorgen heb ik een foto gemaakt van alle flesjes die wij de dag ervoor leeggedronken hebben. Indrukwekkend ( zie foto)
Dat onderdak zoeken viel niet mee, de Albergo was vol en we hadden nog een ander adresje, maar ook dat zat vol. We besluiten dan maar om toch te fietsen en dan te zien wat er komt.
Maar gelukkig, na een paar minuten zagen we al een hotel. Dit is de eerste keer dat we in een hotel terecht komen. Ook prima.
'S middags lopen we het plaatsje in. Mooi oud met een stadspoort, net Elburg.

In het kerkje vinden wij tot onze verrassing een heleboel pelgrimsverwijzingen. Er ligt een testamonium uit het Vaticaan met de sleutels van Paulus en er hangt een briefje dat , als je pelgrim bent, er voor onderdak gezocht kan worden. Hadden we dat maar geweten! Ook loopt hier de Via Franciscana. De pelgrimsroute voor wandelaars naar Rome. We zien er ook verscheidene lopen.
We krijgen een mooie stempel voor in ons paspoort .
Het is nog steeds wam en we zoeken een terras op. Morgen wacht ons een route met 3 beklimmingen. Dus nu even relaxen en morgen er weer fit tegenaan.

Gr. Gerrit en Maureen

• 11 Juni 2014 - 20:01

Ton En Trees Langeler:

Hoi Maureen en Gerrit
    Waren een paar dagen naar Ton zn zoon in de Eifel en hadden daardoor niet eerder gereageerd, was ook leuk weer om al jullie verhalen (mieren, klimmen, dalen en niet te vergeten het vele zweten) te lezen.
    Knap hoor wat jullie doen en ook nog steeds leuk vinden.

Geniet maar van alles wat er nog gaat komen (puffen enz.). een lieve groet T&T

• 11 Juni 2014 - 21:56

Heidi:

hallo uit het warme NL. de laatste loodjes en dan ....
    succes
    Mams

• 11 Juni 2014 - 23:33

Herman En Cynthia:

Hoi luitjes,
    wat een geweldige reisverslagen zeg. Lees ze elke dag maar vergeet helaas om te reageren. Nu maar snel doen dus! Al vele kilometers gemaakt en vele natte (regen/zweet) dagen verder waarin veel gezien is, komt Roma in zicht!
    Sterkte daar en tot ziens!

• 11 Juni 2014 - 23:39

Ans En Evert-Jan:

Hoi Maureen en Gerrit
    Nog steeds prachtige verhalen en belevenissen. Wij reizen in gedachten met jullie mee, alleen zonder de vermoeide benen :) Vinden het ook nog steeds knap dat je zo trouw de weblog bijhoud ondanks de vermoeide dagen die jullie regelmatig hebben. Blijf er van genieten, doen wij ook.
    Groet vanuit een zonnig en zomers Nunspeet.

• 12 Juni 2014 - 09:27

Hans En Elly:

Jee,wat zijn jullie al een eind ! Jullie gaan als een diesel, en wat een mooie ervaringen allemaal! Door onze eigen vakantie jullie verhalen een poos niet gelezen,maar nu volgen we jullie weer hoor ! Heel veel succes verder , Rome komt nu echt in zicht!

• 12 Juni 2014 - 09:28

Inge:

Tja, alle wegen leiden naar Rome!!! Wat een hoop flesjes drinken, moet je ook nog allemaal meesjouwen. Maar ja, beter zo als dat het van boven komt. Succes verder, groetjes!!!

• 13 Juni 2014 - 18:38

Rolande En Sjouke:

Leuk jullie verslag. Als ik het zo uitreken komen we tegelijk in Rome aan. Wij komen hopelijk zondag aan. Wij gaan naar camping Village Flaminio. Jullie dan? Het zou leuk zijn om elkaar weer te ontmoeten.

Sterkte met de warmte en de hitte, want wij vinden het ook zware omstandigheden. Wij zitten net voorbij Narnia

Groetjes Rolande en Sjouke