Erotische rondingen - Reisverslag uit Castel del Piano, Italië van Gerrit en Maureen Hup - WaarBenJij.nu Erotische rondingen - Reisverslag uit Castel del Piano, Italië van Gerrit en Maureen Hup - WaarBenJij.nu

Erotische rondingen

Door: Gerrit en Maureen

Blijf op de hoogte en volg Gerrit en Maureen

13 Juni 2014 | Italië, Castel del Piano

Castel del Piano. Donderdag 12 juni 2014. Dag 46. 2030 km

Erotische rondingen

Vandaag is het gelijk raak. Niet even op je gemak in fietsen, nee, gelijk stijgen we omhoog en niet zo'n klein beetje ook. Dat valt vies tegen zo vroeg op de ochtend.
Het is ook al bloedje heet, daar hebben we last van, we drinken dan ook weer liters sportdrank en water, het is niet aan te slepen.
De omgeving is prachtig, maar door het zweet in onze ogen zien we er weinig van. Het is vast leuk om in deze omgeving in een open cabrio te rijden met een picknickmandje achterop. Maar niet met deze hitte op de fiets. Zelfs de Italianen vinden het heet. Dat wil wel wat zeggen.
In ons routeboekje staat dat we langs de rand van de Crete fietsen, een wonderlijk , naakt, landschap, waarin de welhaast erotische rondingen van Moeder Aarde goed zichtbaar zijn onder een vacht van wuivend graan of gras.
Nou, pfff ook zonder deze erotiek ( die wij niet zien) hebben wij het al warm genoeg.
Onderweg zijn er veel wijngaarden, waaraan het begin van een rij wijnstokken vaak een rozenstruik staat. Zo kun je zien, welke wijn verbouwd wordt. Gele rozen voor witte wijn, roze voor rosé en rood voor rode wijn. Nooit geweten!
We stoppen regelmatig en fietsen zo de hele dag door . We komen ook door een dorpje, Montalcino. Veel nauwe straatjes met veel verkeer. Totdat wij niet verder kunnen. Een verkeersopstopping. Een vrachtwagen probeert langs een geparkeerde Fiat 500 te rijden. Helaas is er te weinig ruimte en het gaat allemaal niet lukken. Dan maar op zijn Italiaans. Er kwamen 3 mannen uit de kroeg en samen met de vrachtwagenchauffeur tilden ze het hele Fiatje op. Ja. Zo kan het ook. Fiat aan de kant en iedereen kon er weer langs. Haha, the Italian way. 'S middags treffen we 2 oudere gezellige Belgen in een plantsoentje.
Zij zijn ook op weg naar Rome op fietsen van de Makro van 150 euro. Gerrit vraagt of ze ook kamperen op campings, nee, dat doen ze niet. Dus wij denken, nou, makkie. Maar nee hoor. Dan vertellen ze dat ze overal slapen in het hooi bij de boer, in tuintjes achteraf en zelfs op het kerkhof. Heel bijzonder!!! Ze hadden ook last gehad van de explosieve bom onderweg en kregen ruzie met de wegarbeiders omdat ze er toch- net als wij- langs gingen. Ze hadden veel lol en dronken een pintje.. Ik kreeg een compliment omdat ik over de heuvels fiets. Nog geen andere vrouw gezien die dat deed. Chapeau dus!!
Het werd een heel gezellig uurtje met deze zuiderburen.

Aan het einde van de dag komen we aan op de camping. Het is of we teruggaan in de tijd. Een stokoude dame en heer beheren deze camping en in het kantoor waar we moeten aanmelden ruikt het naar de jaren 70. Gerrit heeft al direct een probleem, hij moet zijn paspoort laten zien . Nu heeft hij daar een foto van op zijn mobiel, en tot nu toe werd dit overal wel geaccepteerd. Nou, hier dus niet. De tas moest op de kop voor het paspoort. Maar oké, dat werd gevonden. De camping op zich was mooi, grote bomen, een mooi zonneterras en een groot toiletgebouw, alleen vreselijk slecht onder houden. Het doucheputje stroomde over en de rest van het sanitair vonden wij gewoon vies.
De tent stond onder een grote boom, waarvan allerlei witte , kleine blaadjes afwaaiden. Alles zat eronder, nee, hier werden we niet zo blij van.
We hebben maar een hapje gegeten in het dorp, koken zagen we echt niet zitten.
Er kampeert nog 1 ander Nederlands stel op deze camping. Verder is er niemand. We zijn moe, en gaan vroeg naar bed.
Morgen vroeg op, zo snel mogelijk wegwezen hier.

Gr. Gerrit en Maureen

• 13 Juni 2014 - 22:03

Jos:

Goed idee van een foto van het paspoort op het mobiel.
    Ga ik onthouden.
    Slaap lekker