Verkeerde afslag - Reisverslag uit San Piero a Sieve, Italië van Gerrit en Maureen Hup - WaarBenJij.nu Verkeerde afslag - Reisverslag uit San Piero a Sieve, Italië van Gerrit en Maureen Hup - WaarBenJij.nu

Verkeerde afslag

Door: Gerrit en Maureen

Blijf op de hoogte en volg Gerrit en Maureen

07 Juni 2014 | Italië, San Piero a Sieve

San Piero a Sieve. Vrijdag 5 juni 2014. Dag 40. 1806 km

Verkeerde afslag

Wat een zonovergoten ochtend! Onder de B& B waar wij slapen komt de heerlijke geur van vers gebakken brood naar boven. Er zit daar een bar en het hele dorp loopt in en uit voor een kopje koffie en een praatje. Een gezellige boel.
Wij ontbijten er met een heerlijke cappuchino en een gevuld croissantje.
Hierna vlug op de fiets. Oei oei , het begint direct al te stijgen. Dat is niet fijn, ik moet altijd even rustig op gang komen. We stoppen dan ook regelmatig om weer even op adem te komen en wat te drinken.
Vanaf gisteren tot nu hebben we 963 m geklommen. Op de top dacht ik dat we boven waren en dat het klaar was met klimmen.Ja, we gingen inderdaad een stukje naar beneden, maar meteen weer omhoog! Je gelooft het niet, het gaat gewoon door.
Het ergst vind ik het afdalen. Het is erg opletten, er rijdt veel verkeer en je gaat gauw te hard. Verder weet ik ondertussen ook, dat wat je omlaag gaat, ook weer omhoog moet.
Ahum, we hadden ook een momentje van onoplettendheid en namen een verkeerde afslag, waar we pas achter kwamen toen we een flink eind gedaald waren. Ineens begonnen er wel erg veel auto's te claxonneren.
Ik wilde echt niet meer langs dezelfde weg omhoog. Top overleg: GPS erbij, routeboekje erbij en na wat turen zagen we toch dat we, via de weg waar we nu waren, toch weer bij de route konden komen.
Echt een verstandige beslissing was dat niet.
Het was een erg drukke weg met veel verkeer. Ook dit kostte de nodige zweetdruppels.
Eenmaal terug op de route fietsten we door een stukje bos, heerlijk, even niet dat kabaal van die auto's. We namen een pauze vlakbij een klein klooster, waar veel zwerfkatten rondliepen die uit waren op ons eten.
Halverwege de middag kwamen we aan op de camping. Wat waren wij moe!!!!
We hebben eerst een uur in onze stoeltjes gehangen voordat we fut hadden om de tent te bouwen.
Daarna een badmuts gekocht, haha dat moest, anders konden we niet zwemmen.( verplicht)
Het water was wel even goed koud, maar daarna heerlijk hoor! Al voelde Gerrit dat anders....
Morgen op naar Florence!

Gr. Gerrit en Maureen

• 07 Juni 2014 - 19:49

Hennie Rekers:

Oeiiii dat is niet leuk verkeerde afslag, maar zoals jullie blog al zegt verdwalen naar Rome!! En Florence lijkt me ontzettend mooi!! Veel succes en toch beter opletten Gerrit!! Dat bespaard jullie extra zweetdruppels ;-) genietvan Florence blijven jullie daar ook iets langer of gaan jullie door!! Groetjes vanuit een warm en benauwd Nunspeet!

• 07 Juni 2014 - 19:58

Sjieke En Rolande:

Jullie kozen voor Toscane en wij voor Assisdi. We komen elkaar niet tegen. Wie weet in Rome en anders op dag van pelgrims.
    Veel succes en sterkte en plezier. Blijf opletten voor afslagen!

Voelen jullie je ook zo gedragen door al die duimen van fietsers, motoren en automobilisten?
    Groet Sjouke en Rolande

• 07 Juni 2014 - 20:12

Heidi:

hoi-hoi samen,wat zijn jullie al en eind,
    nu zien jullie eindelijk wat echte heuvels zijn
    de bultjes in NL stellen echt niks voor

en sonnige pingsterdag
    je moeder ♥

Verslag uit: Italië, San Piero a Sieve

Gerrit en Maureen

Vanaf 28 april 2014 beginnen we aan onze fietstocht naar Rome. We proberen m.b.v. de beschreven Route van Reitsma ons doel te bereiken. We vertrekken vanuit Nunspeet en pakken de beschreven route op in de buurt van Nijmegen. We hebben geen strak fietsschema. Dagelijks fietsen we ongeveer 5 à 6 uur. Overnachten doen we zoveel mogelijk in onze tent op campings langs de route.

Actief sinds 16 Jan. 2014