Lekke band - Reisverslag uit Capodimonte, Italië van Gerrit en Maureen Hup - WaarBenJij.nu Lekke band - Reisverslag uit Capodimonte, Italië van Gerrit en Maureen Hup - WaarBenJij.nu

Lekke band

Door: Gerrit en Maureen

Blijf op de hoogte en volg Gerrit en Maureen

15 Juni 2014 | Italië, Capodimonte

Capodimonte zaterdag 14 Juni 2014 Dag 48
2122 km

Lekke band

Gisteravond hebben we in het dorp bij een bar voetbal gekeken, lekker buiten op het terras. De bui van vanmiddag heeft niet veel afgekoeld.
Er zaten ook wat Italianen op het terras , heel gezellig, vooral toen ze door kregen dat wij Ollandezi waren. Ze boden ons een biertje aan en de vader van de eigenaar kwam gezellig bij ons zitten, haha we verstonden hem niet, maar dat maakte niet uit. Hij kletste gewoon door ( een beetje teveel borrels dachten wij). Ondertussen was er in de bar een etentje. Een soort van vrijgezellenfeestje, dachten wij, er zat een jong meisje met heel veel oude tantes. Het meisje kreeg allemaal cadeautjes en deelde het eten uit aan de oude tantes. Het zag er erg gezellig uit.
Aan het eind van de avond waren alle Italianen voor Nederland, natuurlijk, wij waren de beste.

Vanmorgen waren we er iets later uit omdat het ontbijt pas om 8.00 was. Zo' n hotel is ook niet alles. We hadden ook niet goed geslapen, elke keer een ander bed is echt niet fijn.
Een beetje een pechdag was het vandaag.

Toen we eindelijk goed en wel op pad waren, kreeg Gerrit een lekke band. Hup, fiets op de kop langs de weg en de binnenband verwisseld. Er zat een stukje glas in de band. Gelukkig was het een rustige weg, je bent er toch zo een poosje mee bezig.
Een band oppompen met een hand pomp is een moeilijke klus, gelukkig mochten we in het volgende dorp een fietspomp lenen, zodat de band weer goed hard is. Hopelijk gaat het nu goed met die band tot Rome.

In het dorp koffie gedronken en 2 oude kerkjes bekeken. Het dorpje zelf had schilderachtige straatjes en trappen. Hier hangt de was gewoon boven je hoofd van muur tot muur.

Hierna fietsten we verder, maar niet zo lang. Er kwam een onweersbui aan en we hebben moeten schuilen voor de regen. Het was direct een stuk koeler en zo zaten we 1,5 uur in een portiek te schuilen. Zo schiet het niet op vandaag. Het was wel een mooie route om te fietsen.
We fietsen langs het Lago di Bolsena, het grootste kratermeer van Europa. Jammer genoeg is het nog steeds zwaarbewolkt en horen we in de verte nog steeds onweer.
Het is erg rustig rond het meer en we vinden er een mooie camping.
We zetten onze tent op direct aan de rand van het meer en kunnen zo genieten van een prachtig uitzicht totdat het weer gaat onweren en regenen.
Maar in de tent is het droog en horen we het geklots van het meer en het tikken van de regen op het tentdak.
Rome komt in zicht. Nog een paar dagen!

Gr. Gerrit en Maureen.

Verslag uit: Italië, Capodimonte

Gerrit en Maureen

Vanaf 28 april 2014 beginnen we aan onze fietstocht naar Rome. We proberen m.b.v. de beschreven Route van Reitsma ons doel te bereiken. We vertrekken vanuit Nunspeet en pakken de beschreven route op in de buurt van Nijmegen. We hebben geen strak fietsschema. Dagelijks fietsen we ongeveer 5 à 6 uur. Overnachten doen we zoveel mogelijk in onze tent op campings langs de route.

Actief sinds 16 Jan. 2014