Donder en bliksem (alweer) - Reisverslag uit Capodimonte, Italië van Gerrit en Maureen Hup - WaarBenJij.nu Donder en bliksem (alweer) - Reisverslag uit Capodimonte, Italië van Gerrit en Maureen Hup - WaarBenJij.nu

Donder en bliksem (alweer)

Door: Gerrit en Maureen

Blijf op de hoogte en volg Gerrit en Maureen

16 Juni 2014 | Italië, Capodimonte

Capodimonte . Zondag 15 Juni 2014. Rustdag.

Donder en bliksem (alweer)

Het was vannacht een stormachtige nacht.
Het onweert de hele nacht, bliksem boven de tent en een keiharde regen. Af en toe hoor je het onweer even wegtrekken en val je bijna in slaap, maar net als je bijna slaapt komt het weer terug. Het dondert en het bliksemt en het regent geen zonnestralen!
Het meer wat zo mooi kabbelde, lijkt wel veranderd in een woeste zee en de takken van de bomen bij onze tent hoor je tekeer gaan. Van slapen komt niet veel en als het smorgens nog steeds regent en de voorspellingen ook niet goed zijn, besluiten we een dagje op de camping te blijven.
We ruimen het water op wat in de tent gelopen is en houden tassenopruiming.

Stephan en Robert den Hartog schieten al aardig op. Vandaag rijden ze al naar Pisa en als het weer het toelaat, zijn ze vanavond misschien al bij ons. Hier verheugen we ons op!
Vanmiddag gaan we even naar het dorpje. Mooi oud, en we regelen een slaapplaats voor Robert en Stephan. Een vriendelijke restauranthouder helpt ons hierbij.

Terug op de camping gaat het opnieuw mis. Weer een onweersbui, deze keer met echte harde windstoten. De tent schudt op zijn grondvesten. Ooit hebben we eens aan tentstokken gehangen toen het zo hard waaide, bij deze tent kan dat niet. De stokken zitten aan de buitenkant. Het meer wordt 2 x zo vol ineens met woeste schuimkoppen erop. Het stroomt bijna over. Kan iemand de stop er even uithalen.? We voelen ons hier niet erg prettig bij en de wetenschap dat de 2 jongens onderweg zijn op hun motor maakt het er niet beter op.

Morgen fietsen we hopelijk - als het weer het toelaat-verder richting Rome. We willen er nu wel eindelijk aankomen. Schatting is nog 3 dagen.
Het zijn nu echt de laatste - natte-loodjes. Nooit gedacht dat het in Italië zulk slecht weer kon zijn. Het is nu zeker 20 graden koeler dan vorige week en we hebben onze Jogging broek en fleecevest weer aan.

Gr. Gerrit en Maureen

• 17 Juni 2014 - 21:55

Inge:

Nou nou nou, jullie krijgen wel alle weertypes!!!!
    Gelukkig heb ik op facebook gezien dat jullie elkaar ontmoet hebben. Veel plezier met de jongens!!! En succes met de laatste loodjes.......liefs Inge

• 17 Juni 2014 - 22:51

Ans En Evert-Jan:

Hey, hallo.
    Jullie krijgen echt de veel buien over je heen (lijkt het).
    Maar ondanks dat toch ook heel mooie plaatjes :) Beter weer had zoveel mooier kunnen zijn, maar met meer warmte ook zo veel zwaarder. Toch super van jullie en ik zie het mezelf nog niet na doen.
    Veel plezier met de jongens en ik hoop dat zij ook een mooie tocht hebben. Voor jullie sterkte met de laatste loodjes en heeel veeel plezier straks in Rome met zomerse dagen.

• 17 Juni 2014 - 22:52

Yvonne En Irene :

Hallo Gerrit en Maureen,
    We hebben jullie gevonden! Met dit weer zullen de wegen er niet echt beter op worden! Kijk dus goed uit. Wij hebben het doel bereikt en proberen onze weg terug te vinden naar huis!
    Succes! Yvonne en Irene......en Sita!

• 17 Juni 2014 - 23:16

Hennie Rekers:

Tsjonge wat een weer hebben jullie nu!! Bahbah maar toch zijn jullie doorzetters!! Toppie! Nog een paar dagen wat een prestatie! En wat evert-jan ook zegt we doen het jullie niet na!!
    Veel plezier met de jongens!! Een foto gezien dat jullie ze hebben ontmoet! Leuk hoor veel plezier met elkaar en succes met de laatste loodjes naar Rome toe! Liefs ons

• 18 Juni 2014 - 05:44

Jos:

Niks dat zo snel verveeld, als in een natte tent zitten en regen die maar niet ophoudt.
    Alles wordt klam en je bagage weegt plotseling een stuk meer.
    Ik wens jullie toch alle goeds, mooi weer de komende dagen en op naar Rome
    Het venijn zit in de staart, maar jullie gaan het redden!

• 18 Juni 2014 - 09:05

Ali:

Hoi Gerrit en Maureen
    De laatste loodjes doe je best
    Gr Aalt en Ali

• 18 Juni 2014 - 11:09

Erna S.:

Hoi Gerrit en Maureen,

Geweldig dat jullie al zover zijn. Vervelend dat het zulk slecht weer is. Maar: na regen komt zonneschijn.
    De hartelijke groeten vanuit een bewolkt Nunspeet.

• 18 Juni 2014 - 11:29

Diana:

hup hup, zet um op.... de laatste loodjes he... maar jullie gaan goed!!!
    geniet van rome na zon mooie tocht :)

groetjes

• 18 Juni 2014 - 14:30