Veni, vidi, vice - Reisverslag uit Rome, Italië van Gerrit en Maureen Hup - WaarBenJij.nu Veni, vidi, vice - Reisverslag uit Rome, Italië van Gerrit en Maureen Hup - WaarBenJij.nu

Veni, vidi, vice

Door: Gerrit en Maureen

Blijf op de hoogte en volg Gerrit en Maureen

19 Juni 2014 | Italië, Rome

ROME!!!!!! Woensdag 18 Juni 2014. Dag 52. 2266 km.

Veni, vidi, vici

Nou, vandaag gaat het gebeuren. Nog even de laatste 20 km.
We storten ons weer in het verkeer. Gerrit is heel dapper, hij gaat gewoon midden op de weg fietsen. Als je aan de kant blijft fietsen, dan drukken ze je van de weg. Echt eng gewoon. Als je in het midden van de weg fietst, kunnen de automobilisten en de bussen net niet langs je heen, en blijven ze achter je. Maar dat waarderen ze niet!

Gelukkig kwamen we na een paar spannende kilometers op een fietspad langs de Tiber naar Rome. Het lijkt wel een oerwoud, het fietspad is af en toe erg krap doordat er meter hoog gras en riet over het fietspad groeit.
Maar goed, het is een stuk beter dan de weg en dan ineens zijn we in Rome! Gewoon midden in de stad op de fiets en we fietsen tot aan het St. Pietersplein.
Het lijkt wel of we op de via Gladiola aankomen. We lopen het plein op met onze fietsen en houden eerst een fotosessie.
Hierna gaan we direct door naar de Friezenkerk. Het is bijna 13.00 en de kerk sluit daarna.
Maar het lukt, net op het nippertje. We krijgen onze laatste stempel en ons testimonium. Een oorkonde, dat we deze tocht volbracht hebben. Ook worden we voor zondag in de dienst uitgenodigd.

Hierna gaan we weer met de fietsen terug naar het plein. Wat een belangstelling! Wij zijn even de belangrijkste attractie van het St. Pietersplein. Mensen spreken ons aan en er is een Japanse vrouw die helemaal enthousiast van ons wordt. Zij wil met ons op de foto en op de film. Als ze dan ook nog alleen met mijn fiets op de foto mag, is ze helemaal blij! Ja ja, ons (haar) moment of fame.

Wat zijn wij blij dat we er zijn! Het heeft lang genoeg geduurd. Time to go home.
Maar eerst nog tot zondag Rome bekijken. Dan een paar dagen lekker relaxen ergens aan de kust en dan rijden we in het weekend met onze vrienden Sep en Anja mee naar huis.

• 18 Juni 2014 - 15:38

Jos:

PROFICIAT!!!!!!!!!
    Wat een prestatie! Geniet ervan!
    Jullie foto zegt genoeg!

• 18 Juni 2014 - 16:03

Ton En Trees Langeler:

Hoi Maureen en Gerrit wat een prestatie! Gefeliciteerd hoor!

Leuk de fotos te zien en jullie gezichten.
    Lezen het verhaal nog wel

Geniet nog van alles daar, lfs T&T

• 18 Juni 2014 - 17:03

Astrid:

Lieverds, gefeliciteerd met jullie prachtige prestatie !!! Ik ben enorm trots op jullie !
    Nu genieten van al het mooie in Rome maar ook lekker bijtanken !
    Een stevige omhelsing van mij.... ik ben zo trots op jullie !!!
    Grtz. Astrid XX

• 18 Juni 2014 - 17:04

Ans En Evert-Jan:

Gefeliciteerd, Gehaald, Geweldig.
    Super, en ook nog mooi weer zo te zien.
    Geniet er van,
    groetjes Ans en Evert-Jan

• 18 Juni 2014 - 19:10

Aalt En Ali:

Gefeliciteerd.
    Geweldig geniet nog een poosje van Rome
    gr aalt en ali

• 18 Juni 2014 - 19:58

Erna S.:

Hoi,

Van harte. Wat een prestatie!!!

• 18 Juni 2014 - 20:02

'buren'de Weerd:

Hallo hele verre buren,

Wat knap!!! Geniet daar nog even van het mooie, warme weer! 't Is hier wat minder...

Hartelijke groeten,

Fam. de Weerd

• 18 Juni 2014 - 20:21

Tineke Van Der Vinne:

Gefeliciiteerd! Knappe prestatie! Klasse....

• 18 Juni 2014 - 20:55

Hennie Rekers:

Super wat een topprestatie!! Gefeliciteerd met deze overwinning!!

• 18 Juni 2014 - 21:04

Judith:

YEAH! You did it!! Super trots op jullie!!!!

• 18 Juni 2014 - 22:04

Heidi:

Juppie !!! en heel Rome kijkt toe

• 18 Juni 2014 - 22:30

Christien:

Super goed gedaan. Geniet van al het moois dat jullie zien en meemaken. TOPPERS!!!

• 18 Juni 2014 - 23:20

Aafke En Gerrit:

Wauw, super, gefeliciteerd, dapper en knap gedaan. Geniet van Rome

• 18 Juni 2014 - 23:26

Inge:

Gefeliciteerd!!! Geweldig!!! Helemaal volbracht, Alles getrotseerd!!!! Wat een prestatie!!
    Geniet maar lekker van Rome......liefs Inge

• 19 Juni 2014 - 09:10

Doeke En Piety:

Gefeliciteerd met deze geweldige prestatie!.
    Nu op de fiets terug?
    Geniet van het mooie weer in Rome.

• 19 Juni 2014 - 13:44

Yvonne En Irene :

Gefeliciteerd! Goed gedaan! We zijn trots op jullie!

• 20 Juni 2014 - 12:54

Paul:

respect en gefeliciteerd met deze prestatie.
    Leuk jullie dagelijks te hebben kunnen volgen.

• 20 Juni 2014 - 13:03

Marinus:

Proficiat,mooie prestatie. Geniet nog maar.
    Bedankt voor de mooie reisverslagen.

• 20 Juni 2014 - 22:20

Anne En Aleida:

hey lieve kanjers, goed gedaan hoor.Met veel plezier hebben we de reisverslagen gelezen, erg leuk. Nog veel plezier daar geniet ervan daar in Rome, tot gauw!!

• 23 Juni 2014 - 11:29

Bea Zijlstra: