Nu alleen (samen) verder - Reisverslag uit Andernach, Duitsland van Gerrit en Maureen Hup - WaarBenJij.nu Nu alleen (samen) verder - Reisverslag uit Andernach, Duitsland van Gerrit en Maureen Hup - WaarBenJij.nu

Nu alleen (samen) verder

Door: Maureen en Gerrit

Blijf op de hoogte en volg Gerrit en Maureen

05 Mei 2014 | Duitsland, Andernach

Füssenich. Zondag 4 mei 2014. Dag 7. 355 km.

Wat was het koud vannacht. Mijn hemd (Maureen) hing bevroren op de tent. Het afscheidsetentje met Evert Jan en Ans doen we in de vorm van een ontbijt. Net naast de camping is een hotel waar ze een heerlijk ontbijfbuffet serveren. Dus lekker eten aan het begin van de dag. Je kunt de dag slechter beginnen ;). Dan de tent afbreken en inpakken en na wat kleine km moesten we afscheid nemen van Evert Jan en Ans. Ze fietsen naar Keulen en wij gaan naar Euskirchen.

Het was reuze gezellig zo samen fietsen en is zeker iets om vaker te doen..
Het is een mooie dag , veel zon. Zoveel zon dat de navigatie van de mobiel oververhit raakt. Weg route, weg alles. Maar gelukkig hebben we het routeboekje nog en daar kind en we wonderbaarlijk goed op fietsen. 'S middags hebben we ons koffie moment in een prachtig oud kasteel: Schloss Burgau. Hier hebben we ook weer een stem in ons pelgrimspaspoort gehaald.
Jammer dat we 6 Euro voor de koffie moesten betalen. Dat was in de supermarkten een stuk goedkoper maar dan kun je niet om een stempel vragen. Zo zie je maar weer. Elk voordeel heb ze' n nadelen. Direct na dit mooie kasteel kwam onze eerste echte klim. We moesten een helling op van 350 m. 9% stijging. Nou ik heb het bijna gehaald. In het lichtste verzet ging ik naar boven, met in m'n hoofd de woorden van Astrid. En duw, en duw, hakken naar beneden.... Dat deed ik steeds, maar ik zwaaide en zwierde alle kanten op tot ik naast de weg belandde. Toen heb ik maar naar boven gelopen en moest helemaal bijkomen. Pfffff. Gerrit heeft het allemaal gefilmd, ziet er een beetje vreemd uit (haha). Het wordt hier trouwens wat hoger. Regelmatig fietsen we omhoog en minder omlaag. De omgeving glooit, en overal zie je het gele koolzaad en de fluitekruid langs de weg. Het ruikt heerlijk.
In Zülpich eten we patat met curryworst. Van dat fietsen krijg je reuzenhonger. Als je om 5 uur even lekker gaat zitten om wat te eten heb je ineens geen zin meer om verder te fietsen. Boekje gepakt en op zoek naar een camping. ........ Er zijn geen campings in de buurt van Zülpich en Euskirchen. De café eigenaar regelde voor ons een slaapplekje in pension Hans Vogt. Dit pension wordt gerund door een bijzonder vriendelijke oude dame. Veel antiek, soms een beetje oud en stoffig maar de vriendelijkheid maakte dit allemaal goed. De bedden voelden superzacht aan en vannacht slapen we in ieder geval lekker warm. Morgen op naar Remagen. (Mag ik weer omhoog met de fiets brrrrrr....).

Gr. Gerrit en Maureen

• 06 Mei 2014 - 14:39

Evert-Jan En Ans:

Wij zijn na 65 km fietsen in het centrum van Keulen aangekomen, natuurlijk ook af en toe dwalend, dat hoort bij deze reis :) Ook wij hadden prachtig weer. De Dom was prachtig en het plein bij ZBF (centraal station) was een prima meeting point voor onze zoon Alwin, die ons ophaalde met de auto. Zo waren wij om 22.45 uur weer thuis.Lekker in ons eigen bed met veel mooie herinneringen!
    We blijven jullie verslagen tegemoet zien en met veel plezier lezen. We zien het zo voor ons.

• 06 Mei 2014 - 19:18

Lien:

Ik blijf met veel plezier jullie volgen
    Veel zon toegewenst.

• 06 Mei 2014 - 19:26

Ton En Trees Langeler:

Hoi Maureen en Gerrit jullie verslagen gelezen en begrijp dat jullie er nog steeds van genieten.
    de plaats euskirchen zegt ons veel want als wij naar Ton zn zoon in de eifel gaan komen wij daar langs hij woont in Blankenheim.

Wij blijven jullie verslagenmet veel plezier volgen. Hopen voor jullie veel zon en niet teveel hoogteverschil. een lieve groet

• 06 Mei 2014 - 19:35

Hennie Rekers:

Tsjonge wij zijn zo trots op jullie,! Ga zo door en bedankt voor de mooie verslagen!! Liefs hennie

• 06 Mei 2014 - 20:04

Astrid:

En nu ben ik TROTS op jullie !!!! Kanjers !
    Zo'n echte berghelling is toch wel even wat anders dat een klim op de spinningfiets. Je zult zien dat het
    steeds beter zal gaan, dit soort hellingen.....
    Grtz. Astrid.