winter 2014 - Reisverslag uit Nunspeet, Nederland van Gerrit en Maureen Hup - WaarBenJij.nu winter 2014 - Reisverslag uit Nunspeet, Nederland van Gerrit en Maureen Hup - WaarBenJij.nu

winter 2014

Door: Gerrit en Maureen

Blijf op de hoogte en volg Gerrit en Maureen

21 Februari 2014 | Nederland, Nunspeet

Voorbereiden van een lange, lange tocht naar Rome

Waarom fietsen we naar Rome?

Gewoon, omdat het kan!!
De tocht naar Santiago was al gemaakt, en dat werkte toch verslavend. Voor de pelgrims is dan de volgende stap..Rome! Alleen gaan we dit keer op de fiets.
Vorig jaar zomer hebben we een fietstocht gemaakt langs de Loire om te kijken of we het wel leuk vonden en of we het konden, elke dag fietsen. En ja, het beviel goed!
We hebben een tent gekocht, want kamperen en fietsen hoort een beetje bij elkaar. We zouden ook failliet raken als we elke nacht in een hotel gaan slapen, dus ook: slaapzakken, matjes, een ieni-mieni kooktoestel.
We zijn op spinning gegaan, dat is erg! We moeten daar heel, heel hard fietsen en leggen bijna het loodje elke donderdagavond in het Dorpshuis in Hulshorst.

We zijn ook op zoek gegaan naar goede, stevige trekkingfietsen. Voor mij een mooie JanJanssen, Gerrit verbouwt zijn eigen fiets, er moest een ander stuur en bagagerekken op.
Toen alles gelukt was, zijn we gaan fietsen. eerst kleine stukjes en dan steeds verder.
Daar worden we wel moe van!

Het is nog lang geen VENI, VIDI, VICI
We hebben nog heel wat te overwinnen:
-2200 km
-stijgingen, vooral de alpenpassen
-vast regen
-misschien wel blaren op rare plekken....
-VER Het is best wel een eind. (2200 KM)
-DWALEN Onze route ligt niet zo heel duidelijk vast
-VERDWALEN Vast en zeker!!! Bijna zeker raken we de weg kwijt! We hebben navigatie op de mobiel, maar dus ook batterijen en stroom nodig. Verder hebben we wel routekaarten, maar ik ben een erg slechte kaartlezer.
-NAAR ROME: Een hele geruststelling, alle wegen leiden naar Rome.

Maar er staan ons ook mooie momenten te wachten:
-even weg van de dagelijkse beslommeringen
-niets hoeven, alleen eten, slapen en fietsen
-vrienden die de 1e week mee fietsen
-in Zwitserland onze broer en schoonzus ontmoeten
-Onderweg naar Rome Stephan en Robert (den Hartog) tegenkomen (die op de motor gaan)
-interessante ontmoetingen
-lekker buiten zijn, genieten van de natuur en elkaar!
-Braadworst en bier in Duitsland. Schnitzels en schnaps in Oostenrijk. Pizza en Wijn in Italië.

Groetjes, Gerrit en Maureen

• 22 Maart 2014 - 20:08

Hilda En Diana:

Dat ziet er al goed uit.... Geniet maar lekker van de voorpret

• 22 Maart 2014 - 20:57

Inge:

Nou....heel veel succes!!!!! Op deze manier kunnen we het ook meebeleven, en hoeven we niet te fietsen.....jullie zijn wel bikkels!!!

• 22 Maart 2014 - 21:07

Annemarie:

Supergaaf!
    En weet je nu ook al hoe je straks naar Jeruzalem gaat (nee, niet gewoon met het vliegtuig..)???

• 22 Maart 2014 - 22:27

Sonja Jansen:

Het word vast een mooie reis, leuk om via de weblog `mee te fietsen`
    Maar dan zonder zadel pijn :-)

• 22 Maart 2014 - 22:45

Erna:

Hoi Gerrit en Maureen,

Knap hoor. Ik doe het jullie niet na. Succes met de voorbereiding.

• 22 Maart 2014 - 23:00

Hennie:

Hoi Gerrit en Maureen
    Wat ontzettend leuk dit verhaal al hier om te lezen. Als je ooit van baan gaat veranderen kun je schrijfster worden!! Leest leuk weg!! Wij wensen jullie heel veel plezier en sterkte en succes tijdens de mindere dagen als jullie veel moeten stijgen in de regen of verdwalen!! Maar zoals jezelf al zegt alle wegen l(ij)eiden naar Rome! En wie weet kunnen wij regelen om toch er het 1 e weekend bij te zijn, we zijn nog steeds bezig!! Liefs tijmen en Hennie
    En..........we zijn nu al trots op jullie!!

• 22 Maart 2014 - 23:22

Herma & Uilke:

Ouderwets genieten nu het nog kan., "Chapeau".
    Op tijd terugkeren wil zeggen... op tijd vertrekken.!
    Dus gewoon doen.
    HG en graag tot ziens,
    Nms. De Elspeetse Boertjes.

• 22 Maart 2014 - 23:44

Evert-Jan En Ans:

Hallo Gerrit en Maureen,
    Leuk verhaal en veel mooie momenten in het verschiet. En al die overwinningen die je gaat behalen,
    de mindere noem je dan toch niet. Veel plezier met de laatste voorbereidingen en we zullen jullie zeker volgen. Zeker de eerste week ;)

• 23 Maart 2014 - 08:09

Arie Bal:

We hebben grote waardering voor jullie onderneming. Geniet van de hoogtepunten en bedenk na een dieptepunt komt weer een hoogtepunt. We volgen jullie graag.

• 23 Maart 2014 - 11:58

Herman En Cynthia:

Leuk idee om jullie te kunnen volgen tijdens deze wellicht barre tocht naar Rome. Zullen jullie zeker gaan volgen en met veel plezier de verslagen en de foto's bekijken. Suc6

• 23 Maart 2014 - 12:32

Anja En Giuseppe:

Hoi Gerrit en Maureen,

De laatste loodjes zijn vaak het zwaarst, maar dan zijn wij in de buurt en nodigen jullie dan uit om
    lekker bij ons te komen eten.
    Giuseppe maakt dan een lekkere pasta voor jullie, zodat je er weer helemaal tegenaan kan.

Groetjes
    sep en anja

• 23 Maart 2014 - 14:14

Jodie:

Hey gerrit en maureen,
    Heel veel plezier met jullie grote reis naar Rome! Iets wat je altijd bij zou blijven. Heel veel geluk! En succes

• 25 Maart 2014 - 17:57

Ria En Roboonk:

Het gaat jullie goed wat een onderneming heel veel sukses en toy toy toy op naar Rome.

• 26 Maart 2014 - 11:07

Ton En Trees Langeler:

Leuk om alles te volgen van jullie toch. Wij spreken elkaar nog wel voor die tijd. groetjes

• 28 Maart 2014 - 21:17

Henriët:

Succes met de verdere voorbereidingen en natuurlijk met de trip naar Rome. In gedachten fiets ik met jullie mee ;-)

• 02 April 2014 - 18:13

Arjan Sanders:

Succes met alle voorbereidingen! Super gaaf wat jullie gaan doen, en wat voor moois jullie allemaal te wachten staat! ik ga jullie verhalen volgen :)!

Groetjes Arjan!

• 11 April 2014 - 16:09

Astrid:

Lieve mensen,

Wat leuk om te zien hoe de voorbereidingen gegaan zijn en jullie eerste verslag te lezen. Het avontuur dat jullie tegemoed gaan zal vast een uitdagende belevenis worden. Aan inzet en power zal het jullie vast niet ontbreken, met het benenwerk zit het wel goed ;-) Dank je wel dat ik jullie mag volgen naar Rome, dat vind ik ontzettend leuk !
    Ik wens jullie een hele mooie reis met veel geniet momenten.....

Hartelijke groet ~ Astrid (spinning)

• 21 April 2014 - 17:50

Hanneke & Theo:

Veel plezier en mooi weer tijdens de fietsreis. We hebben ons aangemeld voor de mails mbt de update van het reisverslag. Zien er naar uit te lezen wat jullie ervaren. Groet van Hanneke & Theo

• 25 April 2014 - 00:55

Jan:

Veel plezier en vooral geniet van de reis. Het wordt een fikse onderneming. Veel suc6, met hopelijk een heleboel uitstekend fietsweer. Ik zal regelmatig de vorderingen volgen en met die vlotte schrijfstijl zal dit zeker een genot zijn. Groetjes Jan

• 27 April 2014 - 10:33

Margriet:

Hallo Gerrit en Maureen
    Nou het is bijna zover....jullie reis gaat beginnen...wat een onderneming.
    Ik ga jullie zeker volgen en wens jullie een hele mooie reis.
    Heel veel groetjes Margriet

• 27 April 2014 - 19:24

Herman En Cynthia:

Hey luitjes,

heel veel fietsplezier en geniet van alles wat je meemaakt!!!

Tot ziens>>>>>>>>

• 28 April 2014 - 21:19

Hans En Elly:

Hoi luitjes,

De kop is er af, jullie eerste fietsdag zit erop! Een hele bijzondere verjaardag, Maureen! Heelveel succes en vooral genieten he? Groetjes van ons.