Tussen de druppels is het droog - Reisverslag uit Nunspeet, Nederland van Gerrit en Maureen Hup - WaarBenJij.nu Tussen de druppels is het droog - Reisverslag uit Nunspeet, Nederland van Gerrit en Maureen Hup - WaarBenJij.nu

Tussen de druppels is het droog

Door: Gerrit en Maureen

Blijf op de hoogte en volg Gerrit en Maureen

30 April 2014 | Nederland, Nunspeet

Millingen ad Rijn. 29 april 2014. 2e dag 106 km

Tussen de druppels was het droog

Vanmorgen toen we om half zes wakker werden hoorden we het zachtjes regenen op de tent. Dat was mooi dachten we , want als het nu regent wordt het straks alleen maar beter. Dat was een foutje, het bleef regenen, wel tot één uur 's middags.
Dus tent nat ingepakt, even gauw buiten een kopje thee met een krentenbol. Gelukkig stonden onze fietsen in een schuur, dus elke keer als we een tas hadden volgepakt brachten we die naar de schuur. Daar bleef het in ieder geval droog.
Nog even wat boodschappen gedaan en wat heen en weer gefietst in Eerbeek en al snel zaten we weer op de route. Vandaag fietsen we van Eerbeek door het bos naar Rheden, met het pond je de IJssel over, Zevenaar, Pannerden, weer met het pond je. Dit keer over de Rijn naar Millingen. Ik (Gerrit) wilde graag over de Posbank maar toen de anderen dat door kregen werd de route aangepast en zijn we om de Posbank heengefietst. Het was al heuvelachtig genoeg.
Omdat het nog steeds regende stopten we tussen de middag bij een restaurant voor een kop koffie en lekkere warme soep. Op de toiletten hing een handföhn en daar droogden we onze haren ,handen, benen en billen mee.
We deden ook een ontdekking. Bij de A.H. kun je koffiedrinken met appeltaart. Eerst deden Ans en Maureen de boodschappen en daarna gingen de mannen nog even iets kleins kopen (een blikje bier, dat is altijd handig) en dronken ook koffie met appeltaart.
Kijk, zo kan het low-butget en het is nog lekkere koffie ook.
In Millingen hebben we overnacht. Een bekende plek voor Maureen. De 4daagse camping van een paar jaar geleden. Omdat het alweer regende twijfel den we of we de tent wel moeten gaan opzetten. We kunnen n.l. ook een trekkershut huren. We besloten om eerst maar te gaan koken en eten. Daarna zien we wel verder.
We konden fijn binnen in een ruimte bij het douchelokaal eten koken op onze eigen gasbranders. Er stonden tafels, stoelen en een lekkere bank. En het fijnste was de warme kachel. Alle natte spullen gingen erop. Uiteindelijk is het droog geworden en kunnen we toch de tent opzetten.
Nog een poosje gezellig gekletst met Aafke. Zij is kunstenares en wandelt het Pieterpad en dan de GR5 naar Nice. Onderweg maakt ze aquarellen. Http://www.walkofart.aafkeytsma.nl
In één van de trekkershutten logeert een vader en dochter. Zij maken een wandeltocht met tent. Bij het pondje van Millingen hebben we nog even staan praten met een vader en dochter die op de fiets van Hoogeveen naar Maastricht gaan. Er zijn best veel mensen op pad.

Ooit als kind zijn wij vertrokken,
Zonder route kaart of plan
Onderweg al heel ons leven,.
Wat is daar de zin toch van
Onderweg stel je geen vragen,
Voor hoelang nog en waarom
Onderweg ben je zigeuner,
Je reist voort en ziet niet om.

DUS…..
Ga je mee, ga je mee op reis
We gaan naar ROME ( of Parijs)
De komende tijd doen we even helemaal niets
We gaan gezellig op de fiets!

Gr. Gerrit en Maureen en Ans en Evert Jan

• 30 April 2014 - 21:59

Tineke:

Wat een mooi gedicht!
    Ik wens jullie een hele goede reis, heel veel fietsplezier en kom gezond weer thuis! Groetjes Tineke

• 30 April 2014 - 23:02

Jan En Gerrie:

Dag familie en andere reisgenoten
    We hebben heel veel aan jullie gedacht ,want het weer was erg slecht.Maar!!!!
    het kan alleen maar beter worden.We genieten van
    jullie verhalen en fiets ze .Gr Jan en Gerrie

• 30 April 2014 - 23:45

Ton En Trees Langeler:

jammer van de regen, morgen hoop ik beter weer voor jullie! morgen veel fietsplezier. gr. Ton en Trees

• 01 Mei 2014 - 09:24

Hennie Rekers:

Super kanjers zijn jullie, toppie!!

• 01 Mei 2014 - 11:55

Linda Waterweg:

Leuk zeg om jullie avonturen te lezen, het is net alsof ik er een beetje bij ben :)
    Hoop dat het vandaag droger is bij jullie dan bij ons...

• 01 Mei 2014 - 17:23

Judith:

Ik hoop dat het weer iets beter was vandaag! Gelukkig maar dat alles droog is geworden :) veel succes en plezier en denk aan jullie! x

• 01 Mei 2014 - 17:24

Judith:

... en leuk trouwens die foto's steeds bij het reisverslag :)! Gelukkig nog een grote glimlach ondanks de regen ;)

• 02 Mei 2014 - 12:20

Ad Tuijtelaars:

Pech dat jullie al meteen met regen geconfronteerd worden. Maar jullie lachen nog, dus dat komt goed.
    Ik ga 26 mei naar Rome vertrekken. Ik ben benieuwd naar jullie belevenissen en wens jullie niet alleen mooi weer maar vooral veel fietsplezier. Geniet van je reis!
    Gr. Ad

• 02 Mei 2014 - 15:21

Lien:

In gedachten reis ik met jullie mee.
    Geniet samen van dit geweldige avontuur!!!!

• 06 Mei 2014 - 19:38

Astrid:

Wat een grappig gezicht: Teva's drogen onder de handendroger...;-)
    Hopelijk is het weer inmiddels wat beter geworden.
    Grtz. Astrid.