Der Rhein - Reisverslag uit Andernach, Duitsland van Gerrit en Maureen Hup - WaarBenJij.nu Der Rhein - Reisverslag uit Andernach, Duitsland van Gerrit en Maureen Hup - WaarBenJij.nu

Der Rhein

Door: Gerrit en Maureen

Blijf op de hoogte en volg Gerrit en Maureen

07 Mei 2014 | Duitsland, Andernach

Koblenz. Dinsdag 6 mei 2014. Dag 9. 470 km.

Der Rhein.

Vandaag hebben we de hele dag langs de Rijn gefietst. Langs de Rijn betekent niet alleen vlak langs de Rijn maar ook ernaast, als er b.v. een spoorlijn ligt of een industrieterrein. Dit waren de drukke stukken met veel (vracht)verkeer. Hier in Duitsland is stoep en fietspad vaak hetzelfde, en dat is weleens verwarrend. Goed opletten dus. Soms gaat het steil naar beneden, onder een tunneltje door, dan moet je afstappen.
Langs de Rijn zijn mooie boulevards en veel terrassen. De camping waar we staan ligt pal aan de Rijn, precies daar waar de Moezel de Rijn binnenstroomt. Een prachtige plek, er is veel scheepvaart.
Middenin de rivier staat een ontzettend groot standbeeld van Wilhelm I. Het ziet er erg indrykwekkend, maar ook overheersend uit. Vanuit onze tent kijken we zo uit op de Rijn. In de stad Koblens hebben we een pizza gegeten en we waren van plan nog even voor de tent te gaan zitten om te genieten van de lichtjes aan de overkant. Jammer genoeg begon het net te regenen.
Morgen proberen we iets eerder op te staan en iets meer fietskilometers te maken.
Grappig, er staan 6 tentjes op een rij met mensen die een fietstocht maken. Naast ons staat een groep van 6 mensen die ook naar Rome fietsen, alleen fietsen ze 140 km per dag. Ik durfde bijna niet te zeggen dat wij 50/69 km per dag fietsen. Maar toen dat eenmaal was gezegd was er on de groep toch iemand die wel bij ons wilde aansluiten. Lekker relaxed.

Gr. Gerrit en Maureen

• 08 Mei 2014 - 13:20

Johan En Hennie:

Gaat het wel goed met jullie? Vindt Gerrit er nogal pierig uitzien op die foto. Ga wel jullie eigen tempo en laat niet gek maken door wat een ander doet. Het einddoel halen is belangrijker dat de snelheid. Jullie kennen je eigen grenzen en hebben tijd genoeg.

• 08 Mei 2014 - 17:46

Hennie Rekers:

He Gerrit en maureen leuk hoor dat je meer mensen tegenkomt die naar rome fietsen!! Geniet ervan en idd jullie hebben de tijd!! Kijk elke keer uit naar jullie blog!! Het heeft hierbijna de hele dag geregend hopen wel dat jullie beter weer hebben!! Succes!!

• 08 Mei 2014 - 18:59

Klaas De Pelgrim:

Dat jullie minder km. maken is toch niet erg iederéén fiets op zijn eigen manier geniet van wat je ziet en mee maakt jullie zullen merken dat het fietsen steeds makkelijker gaat.
    Voor je bij de Schwabische Alb bent vlieg er tegen op.
    En al die snelle jongens kom je steeds weer opnieuw tegen, geniet ik blijf jullie volgen.

• 08 Mei 2014 - 19:01

Henk En IJmie:

Hoi Romegangers,

Jullie zijn al een aardig stuk op weg. Kun je ook nog met de kabelbaan in Koblenz over de Rijn naar
    Ehrenbreitstein het fort aan de overkant?
    Mooi daar aan de Deutsche Eck.
    Langs de Rijn is inderdaad minder klimmen, volgen jullie route richting Basel?
    Je fietst wel tegen de stroom in, vooral bij de Lorelei, geef haar een knuffel van mij, Henk.
    Geniet vooral van de dagelijkse etappes en hetgeen je onderweg beleefd en tegenkomt.
    Schuss!

Heinrich und Fraulein Eimschen.

• 08 Mei 2014 - 22:22

Maria:

Hallo Gerrit en Maureen,
    Wij kennen jullie van de camping in Remagen.
    Leuk te horen dat jullie dinsdag nog tot Koblenz gekomen zijn.
    Wij zijn echt benieuwd hoe jullie verdere reis verloopt!
    Wij wensen jullie in ieder geval een hele goeie reis en veel plezier!
    Groetjes, Maria en Maurice uit Kerkrade

• 09 Mei 2014 - 15:09

Henk En Anke:

Beste Gerrit en Maureen,
    Wij zijn op jullie site gekomen via Aafke en Gerrit. Zij stonden ook op de camping in de Mosel. Wij waren daar een weekje om te trainen, omdat wij ook in juli naar Rome gaan fietsen! Dus super leuk om nu jullie verhalen te lezen en hopelijk hebben jullie nog tips voor ons! Wij hebben ook het plan om te gaan camperen. We hebben al ons ticket terug geboekt voor de terugreis dus wij moeten het in 5 weken halen. We hebben al gehoord dat jullie als jullie terugkomen groot feest hebben van jullie zoon die dan gaat trouwen! Leuk hoor!
    Wij zijn op de terugweg via Remagen gereden en kwamen toen inderdaad langs de camping die wij ook op het oog hebben. We wensen jullie heel veel succes en hopen dat het weer gauw beter wordt!! Sportieve fietsgroeten van Henk an Anke

• 10 Mei 2014 - 13:35

Jos Van Eyck:

Hallo Gerrit en Maureen,

Ik heb met plezier al jullie blogs gelezen.
    De ervaringen die jullie onderweg hebben zijn heel erg herkenbaar. Omdat ik de laatste jaren steeds alleen fiets, word ik ook steeds aangesproken en bemoedigd.
    Ik moet nog 44 dagen wachten voordat ik mag vertrekken, maar ondertussen kan ik natuurlijk goed aan mijn conditie werken.
    Naar mate je langere periode fietst wordt het klimmen minder lastig. Bij klimmen met flinke stijgingspercentages, zing ik in gedachte vaak liedjes. Mijn trappers gaan dan in de maat van het lied rond. Is ongeveer hetzelfde als " en duw en duw en duw..."
    Ik weet niet of jullie een mail krijgen wanneer er is gereageerd, maar ik heb ook een reactie geschreven bij de blog waarbij jullie in Afferden, geboortedorp van mijn vrouw, hebben overnacht. Heel veel goede moed. Voor zover ik het kan inschatten hebben jullie er al meer dan 1/3de van de tocht opzitten.
    Blijf jullie volgen!
    www.josvaneyck.reismee.nl

• 10 Mei 2014 - 22:30

Stephan Lunenborg:

Hoi Toppers,

Het was een hoop lezen, maar we ik ben nu bij. Gelukkig zijn het mooie verhalen van allemaal spannende avonturen. Al een beetje gewend aan de vele kilometers op het zadel? Jullie doen het goed!
    De gastvrijheid die jullie tegen komen onderweg is hartverwarmend! Het helpen en geholpen worden tijdens jullie grootse tocht is een mooie ervaring.
    Blijf verhalen schrijven van de gebeurtenissen voor het thuisfront want het zijn leuke verhalen.

Succes en tot de volgende blog!

• 11 Mei 2014 - 13:47

Tineke Van Der Vinne:

Hoi Gerrit en Maureen,
    doe voorzichtig hé met al dat vrachtverkeer! Leuk om jullie avonturen te lezen!
    Heel veel plezier de verdere reis! Groetjes Tineke

• 11 Mei 2014 - 14:23

Margriet:

Ha Gerrit en Maureen
    Nou ik ben weer helemaal op de hoogte, gisteren alles gelezen en nu ga ik dagelijks kijken of jullie nog wat nieuws te melden hebben.
    Leuk verslag hoor....goede reis!!!