Weingut St. Urbanus - Reisverslag uit Pforzheim, Duitsland van Gerrit en Maureen Hup - WaarBenJij.nu Weingut St. Urbanus - Reisverslag uit Pforzheim, Duitsland van Gerrit en Maureen Hup - WaarBenJij.nu

Weingut St. Urbanus

Door: Gerrit en Maureen

Blijf op de hoogte en volg Gerrit en Maureen

09 Mei 2014 | Duitsland, Pforzheim

Nierstein. Donderdag 8 mei 2014. Dag 11. 604 km.

Weingut St. Urbanus

De dag begonnen met een lekker ontbijt voor de tent en tegen 9:30 alles ingepakt en vertrokken. Onze snelle buren gaan vandaag 135 km fietsen. Ze wensen ons dan ook een relaxte dag. Het is alweer een lekkere dag om te fietsen. Beetje bewolkt, beetje zonnig. Vanaf dat we Nederland uit zijn hebben we al goed fietsweer, alleen 's nachts wat buien.
De route vandaag gaat door licht glooiend Heuvelland met veel wijngaarden en wijnhuizen, maar ook moeten we regelmatig klimmetjes maken. In totaal gaan we 205 meter omhoog. We hebben ze allemaal gehaald op 1 na. En die haalden we ook maar dan lopend naast de fiets. Als we terug zijn hebben we vast gespierde benen en spierballen van het fietsduwen.
Vanavond zoeken we een camping in Oppenheim. Toen we die eindelijk hadden gevonden bleek het een privécamping te zijn. We mochten er wel te tent opzetten maar verder was er niets, alleen koud water.

Oké, we zijn dan wel aan een pelgrimstocht bezig en leven ongeveer als zigeuners maar er zijn grenzen.

Dus hebben we het maar niet gedaan, een lekkere warme douche na het fietsen is ook heel lekker. We bed loten terug te fietsen naar Nierstein. Daar hadden we aan de overkant van de Rijn een camping gezien, maar eerst nog even boodschappen doen want we hebben weer gas!!!! Vanmiddag gekocht bij ........ een bloemist. In het dorp Nierstein is geen supermarkt maar een vriendelijke man wees ons de weg. 2 à 3 km verderop, daar waren supemarkten. Dat kon er nog wel bij. Weer omhoog fietsen en in de Aldi boodschappen gedaan voor een lekkere spaghetti. Op naar de camping dachten we.
Met de pont de Rijn over en daar zou de camping zijn. Helaas ook allemaal privé. Wat een pech. Weer terug met de pont en op zoek naar een 'Zimmer Frei' . We vonden een lokaal wijnhuis waar nog een zimmer frei was. Heerlijk een warme kamer en een fijne warme douche. 's Avond hebben gegeten in het wij lokaal en dronken we een wijntje. Al met al vandaag zo'n 15 km omgefiets om een slaapplek te vinden. Onze overnachtingsplek Weingut St.Urbanus kunnen we iedereen aanbevelen. Heerlijke wolkerige dekbedden, lekker eten en vriendelijke mensen. Een paar keer per dag klingt er een klokkenspel. Kortom, een hele gezellige overnachtingsplek.

Gr. Maureen en Gerrit

• 11 Mei 2014 - 21:03

Robbert:

Goed bezig ouders!!!

Ben trots op jullie, maar jullie zijn er nog lang niet!!! ga door!!!

gr. xxx Robbert

• 11 Mei 2014 - 21:12

Wim En Ria:

Hoi bikkels,
    Ja we vinden het echt stoer, super!
    We vonden het even vreemd geen mailtjes meer van jullie.
    Marjolein zei: ik wel hoor, een heleboel!
    Toch maar eens kijken op de laptop en ja hoor die van ons vond het spam.
    Nou niet dus, snel gewijzigd want we willen dit avontuur echt niet missen!
    Veel fietsplezier en tot de volgende mail!

• 11 Mei 2014 - 22:34

Evert-Jan En Ans:

Hoi Gerrit en Maureen,
    Blij weer om wat gelezen te hebben van jullie. We vinden het leuk om van jullie op de hoogte te blijven. En ja Duitsland is wel wat anders dan ons Nederland, met de vele campings op korte afstand. Geweldig die vrijheid. Geniet ervan! en we horen graag weer van jullie. Groet Ans en Evert-Jan.

• 12 Mei 2014 - 07:31

Klaas De Pelgrim.:

Hallo Gerrit en Maureen.
    We kennen elkaar niet maar ik heb deze tocht in 2011 gemaakt en ga half Juni weer een deel van die route fietsen , dat word de Limus route naar Praag.
    Jullie moeten niet te veel wijn drinken in de avond uurtjes wand alle foto,s staan er verdraaid op.
    het gaat jullie goed en blijf het volgen.
    Klaas de Pelgrim

• 12 Mei 2014 - 10:41

Astrid:

Hoi Maureen en Gerrit,
    Jullie zijn al een lekker eind van huis, super ! Gelukkig is het weer bij jullie beter dan hier.
    In Nederland lijkt het wel herfst: storm en heel veel regen.
    Het is erg leuk om steeds weer jullie reisverslag te lezen en te horen dat het jullie goed gaat.
    Groet ~ Astrid.

• 12 Mei 2014 - 22:09

Christien:

Super leuk, al die reisverslagen. Jullie hebben zo te zien lekker fietsweer. Zet um op!!!

• 13 Mei 2014 - 08:12

Jos :

Jullie boffen dat het zo'n goed fietsweer is. Hier regent het al de hele week.
    De weggetjes door de wijnvelden kunnen venijnig steil zijn. Een niet gevraagd advies: probeer zo'n klein verzet, dat je soepel blijft draaien. De benen wat snelleer rond laten gaan went heel snel en is minder vermoeiend dan duwen. Bergop fietsen is ook een kwestie van veel doen. Maar voordat je in Oostenrijk over de passen moet, ben je waarschijnlijk zeer goed getraind.
    De onverwachte overnachtingsplaatsen zijn vaak de beste! Soms is dat wel een paar km om fietsen waard. Bij al mijn grote tochten heb ik meestal 10% meer gefietst dan gepland. Verkeerd fietsen, wegomlegging, slaapplaats zoeken etc...
    Ik merk dat ik elke dag kijk of er alweer een nieuw reisverhaal is. Ik word al een trouwe volger.

Twee dagen voor mijn vertrek vertrekt vanuit Sneek een andere lange afstandfietser. Aart fietst naar Assisië. Omdat mijn woonplaats op zijn route ligt, heb ik heb een overnachting aangeboden. Zo zie je maar fietsen verbindt!
    Geniet van de Duitse wijntjes en ik wacht belangstellend op de volgende blog.
    Fietsgroetjes