"LOST" - Reisverslag uit Tübingen, Duitsland van Gerrit en Maureen Hup - WaarBenJij.nu "LOST" - Reisverslag uit Tübingen, Duitsland van Gerrit en Maureen Hup - WaarBenJij.nu

"LOST"

Door: Maureen en Gerrity

Blijf op de hoogte en volg Gerrit en Maureen

14 Mei 2014 | Duitsland, Tübingen

Tübingen. Dinsdag 13 mei 2014. Dag16. 835 km.

"LOST"

Vanmorgen ontbeten we met een vader en dochter die ook naar Rome fietsten. Het was leuk om hun verhalen te horen. Na het ontbijt gingen we weer (alweer) op de fiets, en het was al snel heuvel op en heuvel af. De klimmetjes worden steiler en langer. Het valt soms niet meer. We fietsen door een enorm groot bos,prachtige hoge bomen, langs een kabbelende beek; We fietsen door het Würmtal en natuurpark Schönbuch. Het is stil in het bos. Om je heen hoor je vogels en kabbelend water. We fietsen lekker en dan ineens ben ik Gerrit kwijt. Hij fietste een stukje voor me ener waren meerdere bochten en weggetjes en ik zag hem niet meer. Ik had ook zitten dromen op m'n fiets. Ik schrok heel erg, voelde me wel heel erg "LOST" . Gelukkig had ik de mobiel en kon ik Gerrit bellen. Oeps, hij had niet eens door dat ik er niet meer was, ja toen moest ik wel even huilen.....maar gelukkig kwam hij terug.

Dit is het verhaal zoals Maureen het beleefd heeft. Mijn versie is een stuk saaier want ik (Gerrit) had het echt niet door.

De hele dag heb km hem niet meer uit het oog verloren. Stel je voor.
Het was koud vandaag, vanmiddag 10°. We worden ook echte weersvoorspellers, we kijken omhoog en zien precies wanneer er een bui gaat vallen. Dat is handig, dan kunnen we op tijd schuilen. Er valt veel regen, maar we zijn bijna nog niet door een bui overvallen.
Omdat het zo koud wad wilden we toch maar in een pension gaan overnachten. Op aanraden van een aardige mevrouw gingen we naar de jeugdherberg. Niet zo duur dachten we... We schrokken ons een bult van de prijs, 77 Euro, en toen we het stapel bed zagen en ook nog eens zelf ons bed moesten opmaken, vroegen we ons geld terug en reden naar de camping, verontwaardigd tot in onze tenen. Inmiddels scheen de zon en we hebben eerst maar even, voor onze volgepakte fietsen, een biertje gedronken. Lekker genieten.
Beetje dom, natuurlijk hadden we eerst onze tent moeten bouwen en omhoog moeten kijken, want we waren net begonnen met de tent opzetten. Komt er een nieuwe bui aan. Alles weer nat.
Vanavond heerlijk gegeten in het restaurant op de camping: Maultaschen, een streekgerecht. Het lijkt op ravioli , maar dan groter, deeglappen gevult met gehakt en groente. En erbij een kartoffelsalade. Erg lekker, en we vallen ook nog steeds niks af.;)
Hierna het stadje Tübingen bekeken. Mooie stad, veel vakwerkhuisjes en het ligt aan de Neckar.
Toen we terug waren snel de tent in want .......er komt een bui aan. Net op tijd

Gr. Maureen en Gerrit

  • 14 Mei 2014 - 10:33

    Henriët:

    Gelukkig elkaar weer teruggevonden, enne heb je de weegschaal in de bepakking zitten ;-)

  • 14 Mei 2014 - 11:16

    Inge:

    Hoi Maureen en Gerrit,
    Jullie zijn wel een stel bikkels, dat kan ik makkelijk zeggen vanuit mijn luie stoel.
    Het is leuk zo te kunnen meeleven/lezen.
    Succes!!! En veel fietsplezier met die komende bergen.
    Inge

  • 14 Mei 2014 - 12:42

    Teunis:

    Dat zijn nog eens goede berichten, van fietsen val je dus ook niet af dus ik blijf lekker met de auto gaan.

  • 14 Mei 2014 - 13:37

    Jan:

    Je moet het eens met van die krul touwtjes proberen, die je ook gebruikt als je je snowboard niet kwijt wil raken. Met die "LOST" kwaliteiten van jullie kan je dan in ieder geval mekaar niet meer kwijt raken. Hahaha.
    Suc6 met de komende heuvels en bergen en hopelijk knapt het weer, net als hier een beetje op.

  • 14 Mei 2014 - 15:32

    Ria En Wim:

    Lachen om jullie verhalen hier lekker op de bank.
    Het wordt echt mooier weer en euh......pasgoed op elkaar !!

  • 14 Mei 2014 - 17:36

    Doeke :

    Wat hadden we afgesproken,Gerrit!!!!!
    We hopen dat het weer gauw opknapt.
    Sterkte en hart.gr.
    Piety en Doeke

  • 14 Mei 2014 - 17:52

    Tineke Van Der Vinne:

    Wat een verhaal! Dat je af en toe verdwaald, Maureen, wist ik. Maar dat dat je Gerrit kwijt raakt. .... Hou hem maar goed in de gaten! Hopelijk knapt het weer een beetje op. Veel fiets plezier. En ik neem m'n petje voor jullie af.

  • 14 Mei 2014 - 18:03

    Evert-Jan:

    Hey Gerrit, dat je van je vrijheid wil genieten weet ik, maar op dit moment kun je Maureen echt niet alleen laten hoor!! Verdwalen om of op een berg kennen wij ook..... Mooie verhalen en ik geniet er elke keer weer van, kan het me ook heel goed voorstellen. Jammer van het weer, maar komt ten goede aan het fietsen. elke dag zomers is ook niet alles bij deze klimmetjes. Geniet er samen van.

  • 15 Mei 2014 - 17:10

    Gerrie Hertel:

    Hallo luitjes
    En zo ben je dan alweer ruim 800 km verder,knap hoor.
    Goed dat jullie elkaar weer gevonden hebt.Gelukkig ook weer uitgehuild,je kunt er maar beter om lachen.
    Ga zo door.
    Groetjes van George,Gerrie en cliff

  • 15 Mei 2014 - 20:33

    Stephan Lunenborg:

    Hoi Toppers,

    Het is toch samen verdwalen naar Rome?! Haha!
    Niet meer doen Gerrit.. Anders mis je de helft van de kampeerspullen;)
    Veel kilometers alweer. Zet hem op!

    Veel mooi weer toegewenst

  • 18 Mei 2014 - 13:06

    Jos:

    Jullie zijn toch niet mijn ervaringen aan het kopieren? In de link die ik jullie heb gegeven staat namelijk precies hetzelfde over de "Maultaschen". Hahahahaha......... wel grappig.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Tübingen

Gerrit en Maureen

Vanaf 28 april 2014 beginnen we aan onze fietstocht naar Rome. We proberen m.b.v. de beschreven Route van Reitsma ons doel te bereiken. We vertrekken vanuit Nunspeet en pakken de beschreven route op in de buurt van Nijmegen. We hebben geen strak fietsschema. Dagelijks fietsen we ongeveer 5 à 6 uur. Overnachten doen we zoveel mogelijk in onze tent op campings langs de route.

Actief sinds 16 Jan. 2014
Verslag gelezen: 477
Totaal aantal bezoekers 30039

Voorgaande reizen:

28 April 2014 - 28 Juni 2014

Fietstocht Rome

Landen bezocht: