Aankoop van de dag - Reisverslag uit Caldaro sulla strada del vino, Italië van Gerrit en Maureen Hup - WaarBenJij.nu Aankoop van de dag - Reisverslag uit Caldaro sulla strada del vino, Italië van Gerrit en Maureen Hup - WaarBenJij.nu

Aankoop van de dag

Door: Maureen en Gerrit

Blijf op de hoogte en volg Gerrit en Maureen

28 Mei 2014 | Italië, Caldaro sulla strada del vino

Lago di Caldaro. Dinsdag 27 mei 2014. Dag 30. 1355 km

Aankoop van de dag

Vanmorgen erg getwijfeld of wel moeten gaan fietsen. Het regent erg hard. Maar om zo in het pension te zitten leek ons ook niks, dus hup, regenjas, regenbroek, en regenschoenen aan. We hebben van half elf tot twee uur door de regen gefietst en verzopen zowat. Tjonge tjonge wat was dat nat. Je verwacht in Italië mooi weer, geen regen..... maar gelukkig werd het droog en dan is het alweer direct fijn om te fietsen. We fietsen eerst over het fietspad langs de rivier de Etsch. Het gaat door een dal met steile rotswanden. Alleen zien we die niet, er hangen wolken voor. Jammer. Op een gegeven moment komen we terecht op een wijnroute. Prachtig! Allemaal heuvels met wijngaarden, appelbomen en van die mooie grote Italiaanse wijnboerderijen. We moeten flink omhoog, wat ons verbaasd, want in ons routeboekje stond dat we niet hoefden te klimmen. Maar ja, het boekje zit onderin de tas met een regenhoes eromheen. Moet je nagaan, we zijn niet teruggegaan, dus zomaar vrijwillig over de heuvel. Wie had dat gedacht!.
Al die wijnvelden, mooi om te zien. We kwamen ook door twee oude tunnels, (alleen voor fietsers). Zo reden we naar Lago di Caldaro. Een klein meer wat beschut ligt tussen de heuvels. Hier gaan we naar een camping en zetten onze tent op. Toen de tent stond kwam de receptioniste eraan en moesten we de tent weer afbreken omdat hij niet op het fietsveldje stond. Ehm.... dat was precies 5 meter naar achteren. En dat op een halfvolle camping. Maar ja, zelf hier in Italië zijn regels, dus braaf de tent verplaatst. Zucht.........
Morgen blijven we een dagje hier, hopelijk met wat beter weer.
De aankoop van de dag was een föhn!!. Ik was mijn eigen föhn vergeten en ik mis dat ding verschrikkelijk. Elke keer als ik mijn haar was heb ik een paar uur een nat hoofd, en aangezien het hier 's avonds nog steeds koud is is dat niet fijn. Nu met deze regen is alles nat en klam en met zo'n nat hoofd voel je je extra verzopen.
Dus........ föhn gekocht. Heerlijk!!!!!

Gr. Maureen en Gerrit

• 28 Mei 2014 - 17:33

Evert-Jan:

Ook het land van de zon kent dus regen, jammer met de zon erbij kan het zoveel mooier zijn.
    Wat een geweldige aankoop Maureen, een föhn, niet alleen prettig om je haar te drogen maar ook lekker warm voor als je koud bent, zooo koud, en dan dat alles weer goed komt. :)
    Groetjes,
    en we zien uit naar je volgende verhalen.

• 28 Mei 2014 - 17:44

Ria En Wim:

Hoi byker bikkels.
    Nou wat een avonturen weer en ja die regen... hier ook maar wij zitten dan lekker binnen.
    Jullie gaan gewoon door, super!
    Ja ik dacht ook al, die fohn een goede aankoop, kun je voor van alles gebruiken.
    Niet ergens laten liggen hoor!
    Mooie foto's ook. Wij houden in de atlas bij waar jullie zo'n beetje fietsen.
    Schiet al mooi op. Veel fietsplezier, Doei

• 28 Mei 2014 - 20:15

Jos:

Het lijkt wel of ik mijn vrouw hoor praten: een dag zonder föhn.......dat kan echt niet!

Ik had drie dagen niet gelezen, maar het gedichtje, klonk als een " Aha Erlebnis!"

Weer moet ik zeggen dat jullie ervaring zo herkenbaar is. Sinds 6 jaar maak ik elk jaar een grote tocht , ca. 2000 km. Het werkt als een soort drugs om weer dat gevoel te krijgen, een te zijn met de natuur. Dit proef ik ook uit jullie verhalen. Ondanks de natte spullen, ondanks het eenvoudige eten, geen luxe, voelen julllie je waarschijnlijk gelukkiger dan met welke andere materiele rijkdom.

Ik geniet van de verhalen.
    Op richting Rome!

• 28 Mei 2014 - 21:40

Tineke Van Der Vinne:

Hé kanjers,
    wat doen jullie het goed! En dat met al die regen......top! Ik heb respect voor jullie.
    Heel veel succes !
    Groetjes Tineke

• 29 Mei 2014 - 11:07

Heidi:

hej,even al jullie verslagen gelezen,leuk en grappig geschreven,
    ga zo door,jullie krijgen het beslist nod erg warm voor jullie in Rome zijn
    veel fietsplezier !!!
    liefs Mam

• 29 Mei 2014 - 13:33

Linda:

Dat jullie het fietsen nog steeds leuk vinden, respect!!
    Succes met de regen en ik duim voor mooi weer!
    Liefs Linda

• 30 Mei 2014 - 08:01

Lydia En Cor:

Wat hebben wij dan nog geluk gehad met de regen. Wel een paar keer flinke buien, maar ook veel zon. Heel leuk om jullie belevenissen te lezen.
    Geniet nog van alle mooie dingen.

Groetjes,

Lydia en Cor

• 30 Mei 2014 - 19:17

Henk En Gerrie:

Hoi.

Wat jammer van al die regen, maar na de regen komt de zonneschijn en dat hebben jullie gelukkig ook ervaren.
    En dan al die mooie dingen die jullie zien. Geniet ervan dat doen wij van jullie verhalen.

• 31 Mei 2014 - 01:51

Arie En Klaske:

Spetter, pieter, pater, fietsen in het . . . . water.
    Ja dat is best even balen maar jullie zijn stugge doorzetters!!
    Hou vol op weg naar Rome.
    Liefs,
    Arie en Klaske