Menschen met denen du lachen magst - Reisverslag uit Weil der Stadt, Duitsland van Gerrit en Maureen Hup - WaarBenJij.nu Menschen met denen du lachen magst - Reisverslag uit Weil der Stadt, Duitsland van Gerrit en Maureen Hup - WaarBenJij.nu

Menschen met denen du lachen magst

Door: Maureen en Gerrit

Blijf op de hoogte en volg Gerrit en Maureen

11 Mei 2014 | Duitsland, Weil der Stadt

Weiher-Uppstadt. Zaterdag 10 mei 2014. Dag 13. 718 km.

Menschen met denen du lachen magst

Het ontbijtje van vandaag werd door de camping bazin aangeboden. Overnachting (in je eigen tent) voor twee personen, inclusief een Fahrradfrüstuck voor 22 €. Zo'n aanbieding kun je niet laten lopen. Gisteravond 2* spaghetti met een grote salade, twee halve liters bier voor maar 23 euro. Deze streek is nog niet zo prijzig.
Eten voor onderweg moet je op tijd kopen, in de dorpen hier is soms geen supermarkt. Bijna bij elk dorp is een rotonde, vaak net buiten het dorp, en daar zijn de goedkope supermarkten. Moet je net even weten!!
Gisteren fietsten we door en langs grote steden die we eigenlijk alleen kennen van de Deutsche Autobahn: Ludwigshafen,Mannheim,en ook vandaag komen we langs een plaats die we alleen van de borden kennen: Speyer
In Speyer staat een prachtige Dom die we bekeken hebben. We vonden er nog een standbeeld van Willem van Oranje.
Ook deze kerk is een enorm bolwerk, indrukwekkend om te zien!
Van een vriendelijke non kregen we een stempel voor in ons pelgrimspaspoort en we kregen van haar een armbandje mee met daarop deze tekst:

Gott segne dich
Er gebe dir Brot, das du met anderen teilen kannst
Er schenke dir Orte des Friedens und Menschen met denen du lachen magst.

En ja, hierna kwamen we zomaar terecht in de brouwerij bij de kerk. Omdat we nog een eindje moeten fietsen, geen bier voor ons, maar koffie. Het is een mooie grote brouwerij waar de bediening in Dirndl kleding loopt.
Ondertussen was het gaan regenen , niet hard en het was niet koud, maar toch jammer.
De tocht ging verder: Speyer uit en we fietsen door een heel groot donker woud , waar we niemand tegen kwamen , brrr.. Zo fietsten we naar de camping in Weiher Uppstadt, prachtig gelegen aan een meer. Omdat het zo regende zijn we ons eerst maar eens gaan opwarmen in het restaurant, ze hadden daar heerlijke stoelen vlakbij de kachel.
Toen het even droog was, snel onze tent opgebouwd, gedouched en gegeten. Halverwege het koken begon het opnieuw te regenen, zucht.... we hebben dus verder gegeten in ons tentje, en daarna weer vlug terug naar ons heerlijke zithoekje in het restaurant. Daar ontmoeten we een gepensioneerde Duitser die wandelde van Hannover naar de Bodensee . 600 km.
Hij had 18 kg bagage in zijn rugzak. Dat hebben wij op onze fiets!

Gr. Maureen en Gerrit

Verslag uit: Duitsland, Weil der Stadt

Gerrit en Maureen

Vanaf 28 april 2014 beginnen we aan onze fietstocht naar Rome. We proberen m.b.v. de beschreven Route van Reitsma ons doel te bereiken. We vertrekken vanuit Nunspeet en pakken de beschreven route op in de buurt van Nijmegen. We hebben geen strak fietsschema. Dagelijks fietsen we ongeveer 5 à 6 uur. Overnachten doen we zoveel mogelijk in onze tent op campings langs de route.

Actief sinds 16 Jan. 2014