Bergje op, berg je af - Reisverslag uit Dalaas, Oostenrijk van Gerrit en Maureen Hup - WaarBenJij.nu Bergje op, berg je af - Reisverslag uit Dalaas, Oostenrijk van Gerrit en Maureen Hup - WaarBenJij.nu

Bergje op, berg je af

Door: Maureen en Gerrit

Blijf op de hoogte en volg Gerrit en Maureen

22 Mei 2014 | Oostenrijk, Dalaas

Dalaas woensdag 21 mei 2014. Dag 24 1106 km.

Bergje op, berg je af.

Gisteren zijn we onverwacht een dag op de camping in Feldkirch gebleven. Gerrit werd wakker met keelpijn en voelde zich niet in orde.
Nadat we de plaatselijke apotheek hadden geplunderd (een voorraad strepsils, hoestsnoepjes en een thermometer gekocht) gingen we weer terug naar de tent en brachten de dag door met luieren, lezen en een kruiswoordpuzzeltje maken.
Het was zo warm, dat we steeds met de schaduw mee moesten draaien, 2x een rondje om de tent gemaakt.

Vanmorgen ging het beter met Gerrit, nog wel wat verkouden, maar vermoedelijk komt dat door de zon.
In ieder geval stappen we vandaag weer op de fiets, en we zien wel hoe ver we komen.
De route gaat door het smalle Klostertal dieper de bergen in en het gaat geleidelijk omhoog. Overal om ons heen zijn bergen. We fietsen langs de Ill, een zijtak van de Rijn. Mooi helder water met regelmatig een stroomversnelling. We komen ook langs een paar prachtige, heldere blauwe meren met eromheen hoge bomen, het ziet er allemaal heel idyllisch uit.
Maar dan....de weg gaat omhoog, 20 km vals plat met een tussendoor stijgingen van 1 km 7-8%, 200 meter van 11%, en 600 meter van 6-7%.
Het is warm, en wij zweten, en hijgen en puffen, het lijkt wel een bevalling, maar dan op de fiets, haha. Maar we halen het!
Ook moeten we door een tunnel fietsen, best eng, we fietsen op een smal stoepje, maar dat is beter dan op de weg. Gelukkig is het niet druk.
In Dalaas vinden we snel een camping. Deze nacht slapen wij in een kloof, met rondom ons heen bergen met toppen van rond de 2000 meter, achter onze tent stroomt een beek, wat een bijzonder mooie plek!
Morgen hopen we de Arlbergpas over te fietsen, we zijn nu op 902 m hoogte en moeten klimmen naar 1793 m. Dat wordt een pittige dag. We moeten vroeg op, want in de namiddag wordt regen verwacht. Maar ja, vorige week sneeuwde het hier nog.

Gr. Maureen en Gerrit

• 22 Mei 2014 - 18:46

Evert-Jan En Ans:

Wat een bijzondere ervaringen. Je beleeft de natuur nu wel intens. Met alle ups en downs. Dit is wel heel wat anders dan de eerste weken. Leuk om jullie zo te blijven volgen. Geniet van de mooie reis.

• 22 Mei 2014 - 19:06

Ton En Trees Langeler:

Ach wat leuk om jullie verhalen te lezen en voel met jullie mee wat betreft het stijgen met de fiets in de bergen, zal niet meevallen. Hadden als wij vroeger in oostenrijk waren ook wel eens dat wij dachten moeten wij daar heen naar die top. Als het lukte waren wij tevreden en dat zullen jullie ook wel zijn als je boven bent.
    Het is enig om jullie zo te volgen. Geniet weer van alles. een lieve groet Ton en Trees

• 22 Mei 2014 - 21:21

Wim En Ria:

Heerlijk om jullie verhalen te lezen.
    Heel wat anders dan met een auto.
    Wat zullen jullie genieten , ondanks dat een
    stijgend avontuur wordt.
    Geniet van de hoogtes en dieptes en veel plezier.
    Liefs.

• 22 Mei 2014 - 21:23

Jos:

Het is fantastisch om te lezen, dat hoe moeilijker de beklimmingen worden, hoe beter dat het gaat.
    Omhoog fietsen (hijgen en puffen) is als een bevalling: deze had ik nog nooit gehoord! Maar wel leuk.
    Moet zeggen dat ik al heel wat bevallingen achter de rug zou hebben, met al die hoogtemeters en met mijn gewicht. Maar we houden de uitspraak erin.
    Morgen heel veel succes.
    Zaterdag over 4 weken mag ik aan de tocht beginnen!

• 22 Mei 2014 - 22:53

Aafke Stoffer:

Gerrit & Maureen,
    Wat zijn jullie goed bezig, wat een belevenis tot nu toe al.
    Heel veel succes in de bergen. De foto's zijn schitterend.
    Groetjes Aafke & Gerrit

• 23 Mei 2014 - 11:57