The river wild - Reisverslag uit Pfunds, Oostenrijk van Gerrit en Maureen Hup - WaarBenJij.nu The river wild - Reisverslag uit Pfunds, Oostenrijk van Gerrit en Maureen Hup - WaarBenJij.nu

The river wild

Door: Gerrit en Maureen

Blijf op de hoogte en volg Gerrit en Maureen

24 Mei 2014 | Oostenrijk, Pfunds

Pfunds Vrijdag 23 Mei 2014. Dag 26.1201 km. Robbert jarig!!!!!!!

The river wild

Onze gastvrouw was extra vroeg opgestaan om voor ons naar de bakker te gaan. We zaten alleen aan het ontbijt maar daar om was het niet minder. Ze had alles uit de kast gehaald. Ook mochten we een lunchpakketje maken en vulde ze onze thermoskan met koffie.
Na een hartelijk afscheid stapten we weer op onze fiets en daalden we af naar Landeck.
Dat afdalen gaat best snel, dus je moet goed opletten. Niet te hard naar beneden, 1 scheurtje in de weg, of een steen op de weg, en je kunt zomaar vallen.
Het weer is niet zo best, er hangen lage wolken in het dal, af en toe is er even een spatje regen. In Landeck begint het harder te regenen, we gaan even wat inkopen doen, en als we klaar zijn is de regen voorbij en schijnt de zon weer.
We fietsen langs de rivier de Inn, deze rivier lijkt op The river wild met Meryl Streep. Het is echt een wildstromende rivier.
We fietsen geleidelijk omhoog, we praten allang niet meer over links en rechts, maar over omhoog en omlaag.
Het is weer een prachtige route vandaag, we fietsen veel langs het water, langs mooie kerkjes, weiden vol met bloemen en om ons heen berghellingen met rotsen en donkere bomen. Prachtig. Het fietsen gaat goed, de klimmetjes gaan beter en er begint toch een soort van fietsspier te groeien, net boven de knie, haha. We hebben nog geen last van zadelpijn en andere ongemakken, fijn.
In Ried willen we eigenlijk kamperen, maar omdat we morgen weer een pas over moeten fietsen, besluiten we een uurtje verder door te fietsen, dat scheelt morgen weer. Een km of 10 verder, hmmm, uiteindelijk werd het toch iets langer dan we dachten.
Maar weer een mooie plek. We staan ongeveer 10 meter van de Inn af, onder hoge berghellingen. Stoer.
In de kantine van de camping eten wij een pizza en gaan op tijd naar bed. Zodra de zon weg is, wordt het koud.
Morgen wacht ons de Reschenpas. 1520 m hoog. Daarna zijn we al in Italië!!!

Gr. Gerrit en Maureen

• 24 Mei 2014 - 21:02

Aalt En Ali:

Hoi Gerrit en Maureen
    wat zijn jullie al een mooi eind op weg geweldig.
    nog veel fiets plezier
    groetjes aalt en ali

• 24 Mei 2014 - 21:33

Ria En Wim:

Hoi byker bikkels,
    mooie foto's, mooi, mooi, mooi. Bijna niet te geloven dat jullie daar zomaar fietsen!
    We vinden het echt super!
    Wat een ervaring!
    Doe rustig aan en alle goeds, doei

• 24 Mei 2014 - 21:53

Astrid:

Nog gefeleiciteerd met Robbert.

Ik lees de verhalen met plezier.Het ziet er naar uit dat jullie ontzettend genieten.
    Jullie komen toch wel weer terug...
    Veel plezier nog.

• 24 Mei 2014 - 22:00

Henk En Anke:

Hallo Gerrit en Maureen,
    Het is super leuk om jullie verslagen te lezen! Maar ik denk wel vaak..........oeps........dat moeten wij nog allemaal fietsen......!! Lijkt me heerlijk om straks al in Italië al te zijn! Wij hebben er wel al veel zin in en hebben vanmiddag nog nieuwe fiets/wandelschoenen gekocht! En Maureen, heel stoer dat je het treintje niet hebt genomen! Veel fietsplezier!!
    Hartelijke fietsgroet, Henk en Anke

• 24 Mei 2014 - 23:09

Benny En Anita:

Heel mooi daar! Benny is bijna niet meer te houden..! Geniet ervan! 't Is rustig bij de buren..! Nog geen vrienden gesignaleerd..!

Groetjes, Benny en Anita

• 24 Mei 2014 - 23:20

Hennie Rekers:

Wow wat zijn jullie al ver!! En wat fijn dat jullie geen last hebben van zadelpijn!! En andere ongemakken. Wat een bikkels zijn jullie toch!! Trots op jullie nog veel fietsplezier en heniet ervan!! Liefs tijmen en hennie
    Nog gefeliciteerd met Robbert

• 25 Mei 2014 - 00:46

Henriët:

KANJERS, bewondering hoor en mooie en stoere foto's erbij. Veel fietsplezier verder!

• 25 Mei 2014 - 09:23

Arie En Klaske:

Hoi kanjers. Al lezend genieten wij van jullie belevenissen. Een prachtige tour door fantastisch terrein (tenminste als je niet zwaar zwoegend de berg op moet :) )
    Veel plezier toegewenst en geniet er van!
    Liefs,
    Arie en Klaske

• 25 Mei 2014 - 10:31

IJmie En Henk:

Dag Gerrit en Maureen,

Gefeliciteerd met Robbert.
    Echt heel gaaf door de Alpen fietsen!
    Italie komt in zicht, knap hoor!
    We leven met jullie mee!

Groetjes,

IJmie en Henk.

• 25 Mei 2014 - 12:11

Lien :

Wat een prestatie.!!!!
    Om nooit meer te vergeten.

• 26 Mei 2014 - 08:30

Bea Zijlstra:

Ha, ha Maureen ik hoor je soms al mopperen. maar super stoer hoor. leuk om jullie verhalen te lezen.
    Zet hem op bikkels.

• 26 Mei 2014 - 14:28

Hennie EnJohan:

Nog van harte gefeliciteerd met Robbert en ga zo door met fietsen en lopen. Jullie zijn al zo ver. Nog tijd zat dacht ik zo. Deze belevenis vergeten jullie nooit, dus geniet er van. Groetjes van allen hier

• 26 Mei 2014 - 14:36

Jos:

Het doet goed om te lezen dat het steeds beter gaat.
    Ben een beetje jaloers( in de goede zin!): jullie hebben de hoogste bergen al gehad en ik moet nog een paar weken wachten.
    In ieder geval alvast proficiat. De eerste helft zit erop.
    Dit zou wel eens de mooiste vakantie kunnen worden, die jullie ooit hebben beleefd!
    Bon courage!

• 27 Mei 2014 - 11:40

Stephan Lunenborg:

Gefeliciteerd met Robbert zijn verjaardag! In plaats van gebak een heerlijke pizza weg eten is ook niet verkeerd! Succes met de heuvels (voor ons bergen) deze dagen.

Groeten

• 27 Mei 2014 - 16:17

Gerard & HANNEKE:

Hallo .Gerrit en Maureen.

Wat goed dat jullie al in Italië zijn.
    Wat een belevenis en wat een bikkels.
    We wensen jullie nog veel avontuur en fietsplezier.

Groetjes Gerard en Hanneke