Verras ons maar - Reisverslag uit Montagnana, Italië van Gerrit en Maureen Hup - WaarBenJij.nu Verras ons maar - Reisverslag uit Montagnana, Italië van Gerrit en Maureen Hup - WaarBenJij.nu

Verras ons maar

Door: Gerrit en Maureen

Blijf op de hoogte en volg Gerrit en Maureen

04 Juni 2014 | Italië, Montagnana

Ferrara. Dinsdag 3 juni 2014. Dag 37. 1647 km
Inge jarig!

Verras ons maar.

We fietsen vandaag door Polinesie, een vlak gebied met landbouw en slootjes. Het lijkt wel Nederland, alleen is het hier wat warmer. Vanmorgen om 10.00 was het in de zon 28 graden. Op de fiets valt de warmte mee. Er staat een licht windje. Heerlijk!
Vanmorgen bezoeken we in Montagnana de kerk. Er hangt een fresco van Judith. Dat is mooi! Ik heb er een foto van gemaakt.
Het valt niet mee om stempels te verzamelen voor ons pelgrimspaspoort. De meeste kerken zijn wel open, maar er is vaak niemand te zien die ons een stempel kan geven. Dat is wel jammer.
S'Avonds komen we aan in Ferrara. De tent staat maar net, of er komt een pittige onweersbui aan. Wij schuilen in het douchehok (nog niet verleerd) en in het gebouwtje wat aan het douchehok vast zit, repeteert een zangkoor. Dat klinkt gezellig.
We ontmoeten er ook een man met woeste krullen, die elk jaar 5/6 maanden door Europa fietst.
Als we een regenboog zien en het wat zachter gaat regenen, lopen we naar de pizzeria en eten daar een pizza en een superheerlijk toetje. Wij konden niet kiezen en daarom lieten we het toetje aan de serveerster over. Surprise us! Nou, dat hebben we geweten, we kregen 2 toetjes. Chocoladetaart en een toetje met mascarpone. Mmmmm...we denken maar niet aan al die calorieën.

Gr. Gerrit en Maureen

• 05 Juni 2014 - 22:56

Inge:

Thanks voor de kaart. Heel gezellig!
    Geen wonder dat je druk was voor jullie vertrokken.
    Liefs Inge

Verslag uit: Italië, Montagnana

Gerrit en Maureen

Vanaf 28 april 2014 beginnen we aan onze fietstocht naar Rome. We proberen m.b.v. de beschreven Route van Reitsma ons doel te bereiken. We vertrekken vanuit Nunspeet en pakken de beschreven route op in de buurt van Nijmegen. We hebben geen strak fietsschema. Dagelijks fietsen we ongeveer 5 à 6 uur. Overnachten doen we zoveel mogelijk in onze tent op campings langs de route.

Actief sinds 16 Jan. 2014