Boengalow - Reisverslag uit San Lazzaro di Savena, Italië van Gerrit en Maureen Hup - WaarBenJij.nu Boengalow - Reisverslag uit San Lazzaro di Savena, Italië van Gerrit en Maureen Hup - WaarBenJij.nu

Boengalow

Door: Gerrit en Maureen

Blijf op de hoogte en volg Gerrit en Maureen

05 Juni 2014 | Italië, San Lazzaro di Savena

San Lázzaro di Sávena. Woensdag 4 juni 2015. Dag 38. 1719 km

Boengalow

Vanmorgen ontbijten we uit de automaat van de camping, kopje koffie, chocoladecroissantje. We nemen afscheid van 2 Rotterdamse politievrouwen die we de laatste 5 dagen elke dag op een camping tegen kwamen. Zij fietsen ook naar Rome en hebben hun hondje mee in een karretje achter de fiets. Vanaf Ferrara splitst de route zich. Je kan kiezen voor een lichte of een zware route. De lichte route gaat door Umbrië. De zware route door Toscane. Wij gaan dus door ........... Toscane.

De route van vandaag maakt weinig indruk. Al 3 dagen ziet de omgeving er hetzelfde uit.
Dus het is gewoon doorfietsen.
Aan het einde van de dag krijgen we nog 2 x een bui over ons heen. Onze regenjasjes zijn allang niet meer waterdicht en ook de hoezen van mijn fietstassen laten al water door.
We vinden vlak bij Bologna een camping waar ze ook bungalows verhuren. Hier noemen ze dat Boenkalows. Wat wel een heel erg groot woord is.
De boenkalow lijkt wel een Spaanse refugio. Er staan 6 stapelbedden in. Er is een keukentje , maar er is niets aangesloten. De leidingen lopen zo langs de muur. Er is wel een douche met een te kort douchegordijn, dus alles wordt kleddernat.
Gelukkig kunnen we er wel onze spullen drogen en oogt alles schoon.
'Savonds gaan we een pizza eten in de stad en komen we erachter dat 2 biertjes net zo duur zijn als een hele fles wijn. Ja , het is even aanpassen maar dat lukt al aardig.

Gr. Gerrit en Maureen

• 05 Juni 2014 - 21:43

Linda:

Steeds dichter bij het doel! We beginnen jullie nu wel te missen hoor, maar nog eventjes doorzetten. Het klinkt als een heerlijke vakantie, geniet er nog maar even goed van!

• 05 Juni 2014 - 21:52

Astrid :

Hoi vakantie gangers, wat zijn jullie al een heerlijk eind Italie in ! Leuk om jullie verhalen en ervaringen te lezen. Wat bijzonder dat er zoveel mensen op de fiets onderweg zijn naar een verre bestemming en dat jullie die dan treffen. Geniet van al het moois om jullie heen en trap er maar lekker op los !
    Grtz. Astrid.

• 06 Juni 2014 - 08:31

Judith:

Mm Italiaanse pizza! Succes met de zware route, maar geniet van elke dag want voor je het weet ben je er!

• 06 Juni 2014 - 10:42

Wim En Ria:

Wat een heerlijke verhalen ..super !
    En verona wat een belevenis !
    Romantisch , avontuurlijk en soms basic . Fantastisch allemaal.
    Het is jullie gegund. Nog even en dan...... de 7heuvels.
    Liefs van ons.

• 06 Juni 2014 - 17:39

Marinus:

Elke dag geniet ik weer van jullie verhalen.Nog even doortrappen en jullie zijn in Rome.
    Goede reis.

• 10 Juni 2014 - 17:38

Jos:

Wat leuk om te lezen, dat jullie de moeilijke route niet meer uit de weg gaan. Ik vind het fantastisch wat jullie doen. Ik krijg er steeds meer zin in. Nog een dag of 10 en ik mag ook vertrekken. Ik blijf jullie volgen. Veel succes bij de nog komende etappes.
    Jos

Verslag uit: Italië, San Lazzaro di Savena

Gerrit en Maureen

Vanaf 28 april 2014 beginnen we aan onze fietstocht naar Rome. We proberen m.b.v. de beschreven Route van Reitsma ons doel te bereiken. We vertrekken vanuit Nunspeet en pakken de beschreven route op in de buurt van Nijmegen. We hebben geen strak fietsschema. Dagelijks fietsen we ongeveer 5 à 6 uur. Overnachten doen we zoveel mogelijk in onze tent op campings langs de route.

Actief sinds 16 Jan. 2014