We zijn een slim volk - Reisverslag uit Weil der Stadt, Duitsland van Gerrit en Maureen Hup - WaarBenJij.nu We zijn een slim volk - Reisverslag uit Weil der Stadt, Duitsland van Gerrit en Maureen Hup - WaarBenJij.nu

We zijn een slim volk

Door: Gerrit en Maureen

Blijf op de hoogte en volg Gerrit en Maureen

10 Mei 2014 | Duitsland, Weil der Stadt

Altrip. Vrijdag 9 mei 2014. Dag 12. 669 km.

We zijn een slim volk.

Vanmorgen stond er een stevig, lekker ontbijt voor ons klaar in het wijnlokaal. Het smaakte prima en we kregen er zelf geperste druivensap bij. Ook kregen we een mooie stempel van het wijnhuis. Verder gingen we, een klein stukje Rijn nog en dan langs en door de wijnvelden. We fietsten langs leuke wijnstadjes en komen zo in Worms. Hier bezoeken we de Dom, een imposant bouwwerk. Van de koster kregen we een stempel en deze man begon een heel gesprek. Hij vond de Nederlanders een slim volk (maar dat weten we natuurlijk al lang), en heeft veel van ons geleerd. Hij liet ons een altaar in de kerk zien dat in 1500 door een Nederlander gemaakt was. Dat was wel heel aardig van deze man want hiervoor moest hij een hek openmaken. Voor het publiek was dit niet toegankelijk. Ook vertelde hij over de oorlog. De man was nu 81 en had er nog steeds moeite mee. Via Rotterdam en Dresden, Putin en de huidige toestand in De Krim kwamen we bij het voetballen terecht. Ook alle huidige nederlandse voetballers die in Duitsland spelen waren bij de man bekend. Het WK van 1974 kon hij zich nog goed herinneren. Alleen wel erg jammer dat zijn beleving van de finale van 1974 heel anders was dan de mijne. Maar oké, het blijft een aardige man. Daarna nog even een kaarsje gebrand voor iedereen die het nodig heeft.
Ons koffie moment hebben we vandaag bij een Starbucks restaurant, duur maar wel erg lekker. Hierna hadden we zoveel energie dat we gewoon over de weg vlogen. ( wind mee). Via een Rijndijk reden we naar Altrip waar we na lang zoeken een camping vonden. Campings zijn hier in deze buurt niet heel erg dik gezaaid. Vaak is het privébezit en mogen er geen toeristen kamperen. Maar alleen de clubleden. Vergelijk het maar bij ons aan het Veluwe Meer thv Doornspijk. Toen we aankwamen begon het net te regenen. Dus snel tentje opgezet en lekker gaan eten bij een pizzaria 500 meter verderop. De camping maakt wel een beetje verwaarloosde indruk. Gelukkig zijn de eigenaren wel aardig en behulpzaam. De mobiel en andere apparaten mochten gewoon bij de receptie aan de stroom.

Gr. Gerrit en Maureen

• 13 Mei 2014 - 18:22

Astrid Smit:

Ha ha.. zo zie je maar wat de Starbucks koffie met je doet.... een flinke shot cafeïne en je vliegt de weg over....;-)

• 13 Mei 2014 - 19:24

Ton En Trees Langeler:

Hoi Maureen en Gerrit leuk om jullie verhalen te lezen en hebben bewondering voor jullie hoor! vooral dat klimmen en dan ook nog regen af en toe. Hier gaat het weer beter worden dus denk ook wel dat het jullie kant opkomt.
    Heb het zelf nogal druk gehad dus niet aldoor gereageerd. Heb veel eters gehad afgelopen zondag en vrijdag en zaterdag komt er ook heel veel bezoek (Trees wordt 80).
    Geniet, ondanks klimmen spier , knie , schouders enz. toch van alles.
    Een lieve groet T&T
    Hoop dat ons antwoord wel bij jullie binnenkomt.

Verslag uit: Duitsland, Weil der Stadt

Gerrit en Maureen

Vanaf 28 april 2014 beginnen we aan onze fietstocht naar Rome. We proberen m.b.v. de beschreven Route van Reitsma ons doel te bereiken. We vertrekken vanuit Nunspeet en pakken de beschreven route op in de buurt van Nijmegen. We hebben geen strak fietsschema. Dagelijks fietsen we ongeveer 5 à 6 uur. Overnachten doen we zoveel mogelijk in onze tent op campings langs de route.

Actief sinds 16 Jan. 2014